Jump to content

Barnes Varmint Grenade (224") 36 grn + 22-250?


Erikr

Recommended Posts

Nei jeg går ut ifra at jeg ikke kan bruke disse da Barnes disse kulene er mye lengre enn en vanlig 35 grn kule. Har mye ladedata for 35 grn kuler.

 

Vurderer å bare gå rett på startladningene for 50 grn kulene, for deretter å jobbe meg oppover..

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 2 weeks later...
Guest loudenboomer
Litt synd at det ikke er ladedata med de vihtavuori krutt...

 

Er nok uansett slik at en må utarbeide data for sitt eget våpen. Kan være til dels store forskjeller fra våpen til våpen. Flere kan ikke bruke maxdata i sine våpen. Personlig gjør jeg det slik at om jeg ikke får tunge hevarmsløft eller utvidelse av hettelommer, kaller jeg ladningen for trygg. (må her også ta høyde for temperatur, en ladning som er trygg i -20 kan bli ganske hard ved +30 om sommeren)

 

Pleier også og sammenligne tabeller:

 

http://www.nb.no/utlevering/nb/14a848b9ce539691ee664f973e792320#&struct=DIV402

Link to comment
Share on other sites

en liten kikke i QL så med barens VG 36 grs i 22-250 om enn da legger seg i trykk område gult-lilla så er 38grs N135 god gang (1275m/sek), mens 39,7grs så er du over i det røde (1329m/sek).

 

Med N150 er der mye mer å gå på, da med 40 grs N150 (112,5%full hylse) ligger enn i det gule hårfint opp mot det lilla (fart 1239m/sek) mens 42,2 grs så bikker du hårfint over på rødt (1310m sek)

 

flelles for alle tall her er at patronlengden er satt til 59,69mm og løpslengde er satt til 60cm.

NB, DETTE ER TALL FRA QL, IKKE LADEDATA SOM JEG HAR TESTET (QL V.3.6)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...