Jump to content

Fyllmasse for framskjefte/ løpskanal


rypejegern

Recommended Posts

Driver å bygger om en kongsberg bane stokk for tiden, å siden den nå skal få et nytt liv som jakt børse har jeg lyst å fylle opp den dype utfresninga i løpskanalen med noe masse. Planen var å tilpasse et rustfritt gjengestål neddi kanalen før den fylles opp. Har tatt bort store mengder tre rundt om hele stokken så er bare greit å få stivet av framskjefte. Hvordan fyllemasse vil egne seg best her. Målene på det som skal fylles opp er - 190mm lengde 20mm bredde 20mm dybbde !

Link to comment
Share on other sites

Har du noe glava isolasjon liggende er dette glimrende materiale til å drøye ut beddemasse med.

Frem med saksa, så klipper du opp glavaen i passe lengder, eller bare rive den opp med hendene,for så å blande dette inn i beddemassen.

Forøvrig bruker jeg denne metoden ved bedding av rifler når jeg ikke får tak i gel beddemasse.

Link to comment
Share on other sites

Glava tja hvis jeg ikke husker feil så tror jeg at det skal stå ca 3 fulle ruller i sjåen. det burde jo holde :D takker for tipset. Ble lagt ut en link her for en tid tilbake ang beddemasse, fra en børsemakker i usa der han lovpriste en type beddemasse. Men husker ikke hva det het. Noen som husker den ? Han mente iallefall at "acraglas" ikke var go nok husker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Biltema selger mikroglassballonger

 

http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Ovrig/Mikroglassballonger/

25-2130_m.jpg

 

De er hule, og man kan røre disse i epoksilim for at fyllmassen skal bli lettere og man kan bruke det til å regulere konsistensen. Glava/Rockwool funker det og, men det er større sjanse for å få luftlommer i epoksien. Non tar også og klipper glassfibertråder 5-10mm og legger i som armering/fyll (Kalles "Flock" på nynorsk.). Ballongene er enklere, og kan benyttes ved bedding også. All epoksi krymper litt, selv om det oftest er neglisjerbart, ballongene reduserer eventuell krymping. Ballongene fungerer ikke like bra som armering.

 

Husk å ikke røre luft inn i epoksien, røre med rolige bevegelser uten å fange luft.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...