Jump to content

Drømmen om Leopardjakt, bilder og opplevelser !


flanged

Recommended Posts

Sitter og drømmer om Leopardjakt med hunder :!: Finnes det Leopardjegere her inne som vil skrive og kanskje legge ut bilder av sin Leopardjakt ? Gjerne også ferdige preparat eller skinn.

 

Hvem reiste du/dere med, og hvordan fungerte jakta ?

Tilbakemeldinger; Fornøyd eller ikke fornøyd ?

Våpen til Leopardjakt ?

 

leopard_3.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Problemet er ikke jaktformen, jakt på katter med hund. I Namibia tror jeg denne jaktformen har vært for effektiv. De har skutt for mange leoparder i forhold til kvotene hvert år. Noen av de som driver denne jaktformen bryr seg heller ikke om kvotene. Når det skytes for mange dyr må det begrensninger til for å opprettholde bestanden.

I Sør-Afrika driver de med denne type jakt på Caracal. Så vidt jeg har forstått er det fortsatt mer enn nok Caracal i Sør-Afrika. I Norge drives det også jakt på gaupe med hund. Kvotene overholdes og jakta kan fortsette år etter år.

Jeg mener jaktformen er stuerein og har man fått løyve er det bare å dra på jakt!

Link to comment
Share on other sites

Riktig som foxpro skriver.

 

Carcal og leopard kan fortsatt jaktes med hund enkelte steder i SA, men personlig tror jeg det går mot et forbud der også!

 

Mange outfittere har allerede gitt seg med dette, og enkelte mener at det sågår er ulovlig jakt, derfor brukte jeg uttrykket " ikke helt stuerent". Det er ikke noe spesifikt forbud, men jakt med hund er i utgangspunktet ikke lovlig. Så det er litt sånn i grenseland, siden det er en viss tradisjon for, enkelte steder å bruke hunder på "kattejakt"! Sedvanerett er vel det korekte uttrykket!

 

Derfor bør du nok forte deg om du vil oppleve dette, før det kommer et spesifikt forbud, mot denne jakta!

 

Eller så er det helt korekt som foxpro skriver! Hundefolket har gravd sin egen grav i Namibia!

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...