Jump to content

Lyddemper og 3006


niliv

Recommended Posts

Er det noen som kan fortelle meg om sine erfaring med demper og 3006. har en gammel mauser, og som er skiftet til jaktløp . men det eg ønsker er en mest mulig demping på den . prøvde hausken standar den ble returnert umiddelbart . men er ikke intr. i hausken the big one.

noen forslag ? :D

Link to comment
Share on other sites

Bruker A-tec Maxim på 30-06 min, stod 20 meter bak hytteveggen og skjøt etter en rev med denne, kjærringa lå innenfor veggen på soverommet - hun lurte på om jeg hadde vært i bilen for hun syntes noen slamret bildøra :lol:

 

Har også skutt rev på åte fra hyttetrappa, mens kjærring og unger lå inne å sov på natta uten å vekke en sjel - smeller som en salongrifle som er litt grov i lyden - er veldig fornøyd med den i allefall :)

Link to comment
Share on other sites

jeg har a-tec maxim på min 30.06 denne demper veldig bra syes jeg. er vel en av de som demper best i denne størelsen. kjøper du denne blir du fornøyd, men hausken sine dempere skal være bra de og. skal du ha noe som demper mere må du vel kjøpe hausken whisperer. men den er 70mm tykk og en halv meter lang og dermed ganske upraktisk.

Link to comment
Share on other sites

Litt vanskelig å svare på problemstillinga di trådstarter. Einaste kriteriumet du kjem med er at du ønsker deg best mulig demping på mauseren din i 3006. Einaste fornuftige svar på det er da at du bør du kappe minst mulig av løpet ditt og kjøpe ein stor og tung ståldemper, f eks ein br refleks.

 

Kan ikkje sjå at du nevner andre krav som vekt, munningsflamme, rekyl...

 

Uansett, er stolt eiger av ein sako 75 hunter i 3006 med ein A-tec tmm5. Den veg 4 hg som den gang var blant dei lettaste (fire år gammal), men som i dag er midt på tre. For dei fleste som velger lyddemper er vekta også eit viktig kriterium og ikkje berre dempinga. Du får dempere under 3 hg i dag.

 

Er ellers heilt einig med "Kvamsgutten" om at du har nok litt høge forventninger viss du meina Hausken std dempa dårlig...Ingen merker som har fleire års erfaring i Norge enn akkurat Hausken.

 

 

Hjortetrekk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...