Jump to content

hva er drømme jakta?


espenlangnes

Recommended Posts

Drømmejakta akkurat nå måtte være å finne spor etter hu pus rett oppi bakken her på mandagen, i tillegg til noen nysnøer på tirsdagsnatta og opphold med kurant vær på tirsdagsformiddagen. Da hadde jaggu grovarbeidet vært gjort av seg selv...

 

Hmmm. Og så begynte det å snø...

Link to comment
Share on other sites

Smygjakt etter hjort i godt hjorteterreng med glissende bjørkeskog. Fra medio oktober. Stabil vind. Gjerne sola i ryggen. Komme ovenfra og krysse nedover lia. Med fjorden liggende speilblank der nede. Huff, nei nå må jeg slutte å drømme meg vekk.....

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Det måtte være og få en tur på elgjakt med en suveren grå løshund, men da uten kols. Og, det lar seg desverre ikke gjøre :( da kolsen ikke er reverserbar :( . (det ble jo spurt om min drømmejakt ! )

Link to comment
Share on other sites

Drømmejakten er å kunne stå på ei støvete savanne i Afrika å jakte enten løve eller plainsgame av noe slag. Hjortejakt er jeg oppvokst med, å har nok av sjøl, så det er "vanlig" og dagligdags. Elgjakt en eller annen plass i Norge hadde vært morsom å kunnet prøve.

Link to comment
Share on other sites

"Ekstremjakt" etter hjort.

 

Det er altso hjortejakt første dagane i hjortejakta, i dei høgaste, stupbratte bjørkeliene. Ofte berre nokre små parti med bjørkekratt, omgitt av hamrar og stup. Det tar lang tid å gå dit, det er so bratt at det er heilt på grensen (og av og til litt over) av kva som er forsvarleg, og det er eit lite he****e å få kjøtet med seg heim.

Men fytti helsike kor morro det er!

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Rypejakt i Dovrefjell området, i midten av September.

Irsk Setter.

Blå himmel, og så klar luft som det bare kan være på den årstida.

Høst farger i fjellet.

Hvis den finnes noe fugl og hunden fungerer, kan man ikke ha det bedre.

 

Ellers må jeg si at jeg "drømmer" om det meste av jakt. :D

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

Tiurjakt med mine 2 Engelsk settere :)

Har hørt om et meget bra terreng ca 1 time fra Trondheim,men vet ikke mer enn det..dessvrre.

 

kan det være i stjørdal området eller kan det være i hemne området. en fantastisk jaktform! var selv i finskogen i november, litt sent på året men vi hadde mange fine situasjoner med hunden!

Link to comment
Share on other sites

Elgjakt i Tana. Definitivt. Elgen er sky som ulven (!) og er normalt like vanskeleg å jakta som hjort, berre den går endå lengre når den er støkt. Å sitja på ein haug og sjå langt utover sanddyner, tett bjørkeskog og stor myrer med ei snødekt Rastigaissa i bakgrunnen er balsam for sjela. Og brått høyres "oahh, oahh, oahh" og då er det som perleporten opnar seg....

 

God helg

 

Lindu

Link to comment
Share on other sites

Drøymejakta ligg veldig nær. Jaktar hjort i eit område som berre er ein draum. Sitje ein morgon i 600 meters høgd og kikke ned gjennom lia som går heilt i sjøen er ei stor oppleving. Du ser hjorten trekke tvers av lia, opp og ned. Får så å sjå hjorten trekke opp mot dagleiet øverst i lia. Når ein så har fått dyr, ventar 2 1/2 - 3 timar med tung sekk heim.

 

Skulle ein vere så heldig å komme seg til utlandet, så er draumen å ein gong få sjå elefant og skyte bøffel

Link to comment
Share on other sites

Det måtte være og få en tur på elgjakt med en suveren grå løshund, men da uten kols. Og, det lar seg desverre ikke gjøre :( da kolsen ikke er reverserbar :( . (det ble jo spurt om min drømmejakt ! )

 

Det setter jo drømmejakta till alle oss andre i et annet perspektiv. Kolls er sikkert et hælvete...

Håper du ennå får mange gode jaktdager Graahunnd :wink::D

Link to comment
Share on other sites

Drømmejakten er å klatre til fjels en klar oktober morgen med sekk og hagle etter skye fjellryper.

Trakke ned igjen solmerket om ettermiddagen med et knippe ryper på sekken.

Spise en bedre middag i hytta, kvile og vente på brølekonserten i skumringen.

Når månen senere stiger og lyser ned i dalen finner rødpunktet bogen på den brølende 14 taggeren.

Min drømejakt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...