Jump to content

Hva kan jeg skyte på med salongen?


Target

Recommended Posts

Etter å ha nylig fått meg en Quad i 22 lr, så må jeg bare innrømme at det har gått hardt utover kjøleskapet dvs. innholdet. Jeg vet det er rimelig dekadent og med minimal respekt for mat, men gud bedre så morsomt det er. Har også vært gjennom garasjeinnholdet så som gammle spraybokser, malingpøser osv. Den morsomste så langt var en innertoer av et skudd som virkelig fikk opp farten på en liten gassbeholder :lol:

 

Jeg får litt dårlig samvittighet :oops: av å skyte istykker matvarer så jeg er åpen for plingtargettips til salongen :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Grillbriketter - rimelig uniform størrelse, og markerer godt ved treff (spesielt på snø), trenger ikke rydde heller, litt regnvær så forsvinnger restene. Et par poser holder en god stund, og fragmentene blir nye blinker.

 

Ellers så har jeg en tung jernbolt hengende i et tau på ca 40m på hytta. Sier tydelig "pling" når jeg treffer.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Det var en tråd her (om luftpistol) hvor en kjent bidragsyter klargjorde forskjellen på seriøs og høytidelig. Vedkommende ble beskrevet som seriøs, men uhøytidelig.

 

Her får vi gode eksempler på det useriøse som vi meget gjerne vil slippe å ha på våre baner samt bli assosiart med.

Link to comment
Share on other sites

Her får vi gode eksempler på det useriøse som vi meget gjerne vil slippe å ha på våre baner samt bli assosiart med.

Hvem er så "vi"? Du snakker iallefall ikke på vegne av meg. Seriøsitet? Jeg har alt fra klubbmesterskap til NM-gull i flere grener og har brukt utallige timer på å plukke tiere på pappskiver samt være konkurransedyktig i nærsagt enhver form for skyting.

Men jammen har jeg vett nok til å kunne ha det morro med våpen også, og skyte på tomflasker, frukt og annet ræl.

 

Skytesporten er mindre tjent med slike kommentarer enn de "useriøse" du refererer til.

Link to comment
Share on other sites

Må nok innrømme at jeg er svak for "targets of opportunity" selv også. Har aldri skutt på mat (altså ferdiglaget), men brusbokser har det blitt noen av. Spesielt urge er vel neppe egnet til noe annet..

 

Men det går helst i oppdukkende mål i vannkanten. Bor ved sjøen, så det er ikke nødvendig å ta med søppel ut for å finne reaktive blinker. På dypt venn er ikke glasskår noe problem, og jeg har ikke den svarteste samvittigheten ved å skyte på skrot som allerede slenger rundt. Skyter ikke på glass på land, eller tett ved land. På stille vinterdager er det både moro og opplysende å skyte på (for salong) langhold å se hvor mange skudd som må til for å få senket ei flaske eller en boks.. Har helt klart blitt en mer forsvarlig jeger på denne måten, det har git meg kunnskap om egen ferdighet med mine våpen, og kalibrenes begrensninger som jeg ikke har kunnet oppfatte på bane. For mitt vedkommende er .22lr en 80m patron i jaktsammenheng. Under optimale forhold. Har truffet fuglestore mål på betraktelig lengre hold, men ikke ofte nok :lol:

 

edit: slurveleif

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Her får vi gode eksempler på det useriøse som vi meget gjerne vil slippe å ha på våre baner samt bli assosiart med.

Hvem er så "vi"? Du snakker iallefall ikke på vegne av meg. Seriøsitet? Jeg har alt fra klubbmesterskap til NM-gull i flere grener og har brukt utallige timer på å plukke tiere på pappskiver samt være konkurransedyktig i nærsagt enhver form for skyting.

Men jammen har jeg vett nok til å kunne ha det morro med våpen også, og skyte på tomflasker, frukt og annet ræl.

 

Skytesporten er mindre tjent med slike kommentarer enn de "useriøse" du refererer til.

 

 

støtter deg der neon77!

Link to comment
Share on other sites

Til dere som skyter på "glass".

Hva gjør dere med glasskårene?

Jeg bare spør!

 

passer på at alt havner laaangt på dypet. .

 

jeg kan love deg at jeg har rydda mer glas skår og brent mye mer søppel fra naturen end va du noen ganger kommer til og gjøre :) så jeg er ingen naturkriminel ..

 

bra du passer på åss som har det gøy :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ha det gøy sier nå jeg, og så lenge en passer på bakgrunn og rydder etter seg. Ser jeg ikke en eneste grunn til ikke ha det litt morro når man kan.

 

Kjære vene, når jeg tenker på alle flaskene og tomeskene som ble kastet på havet og "senket" i min ungdom. Så tror jeg det jaggu er på tide å ta turen ned i fjæra igjen, der ligger alltids noe rask som har komt drivende som kan utgjøre "targets of opportunity" (glimrende definisjon, den må jeg huske :wink: ).

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha nylig fått meg en Quad i 22 lr, så må jeg bare innrømme at det har gått hardt utover kjøleskapet dvs. innholdet. Jeg vet det er rimelig dekadent og med minimal respekt for mat, men gud bedre så morsomt det er. Har også vært gjennom garasjeinnholdet så som gammle spraybokser, malingpøser osv. Den morsomste så langt var en innertoer av et skudd som virkelig fikk opp farten på en liten gassbeholder :lol:

 

Jeg får litt dårlig samvittighet :oops: av å skyte istykker matvarer så jeg er åpen for plingtargettips til salongen :mrgreen:

 

Har brukt å skyte på spylevæskekanner fylt med vann, men salong blir vel litt svakt for å oppnå maks "effekt" vil jeg tro?

 

Og du verden så artig .308 på brannslokningsapparat er.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha nylig fått meg en Quad i 22 lr, så må jeg bare innrømme at det har gått hardt utover kjøleskapet dvs. innholdet. Jeg vet det er rimelig dekadent og med minimal respekt for mat, men gud bedre så morsomt det er. Har også vært gjennom garasjeinnholdet så som gammle spraybokser, malingpøser osv. Den morsomste så langt var en innertoer av et skudd som virkelig fikk opp farten på en liten gassbeholder :lol:

 

Jeg får litt dårlig samvittighet :oops: av å skyte istykker matvarer så jeg er åpen for plingtargettips til salongen :mrgreen:

 

Hva med og skyte på noe så kjedelig som en papp blink eller en liten selvannviser da??? Større prestasjon og prøve og skyte hull i hull der enn og skyte på en sprayboks eller ei skinkestek :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hva med å bruke ting som naturen byr på?

 

I skogen kan man feks sette opp kongler på rad på en trestokk og "leke skiskytter". er man skikkelig "nerd", lager man små dyr av kongler, med bein og det hele, og setter opp. Da snakker vi om å leke langholdsjakt... :lol:

 

Utover sommeren kan man jo ransake nabolaget etter halvråtne epler og plommer, og er man skikkelig "sniper", kan man jo rane et kirsebærtre!

 

Mulighetene er mange, og man trenger ikke bruke glass og plast. Regner med at de fleste her på forumet har vett på å rydde etter seg, men det finnes jo alltids noen som ikke gjør det, og det er synd.

 

Drev selv litt slik for mange år siden. De siste par årene har jeg nok blitt mer kjedelig og skutt ihjel blinker. Men nå er unga mer interessert i smelljern, så kanskje småttisene skal få lov å nappe i avtrekkeren i sommer. Da er det jo morsommere med blinker som "reagerer" mer enn en papirbit. Må nok i det kreative hjørnet igjen...

 

For tre år siden hadde jeg et utdrikningslag for en kompis. Da tok jeg med salongrifla (vi avsluttet i ei koie i skogen) og laget en "jaktfeltløype". Jeg skrev ut tegninger og bilder fra nettet (ekorn, kråke, mus, Bin Laden og Hitler bla...) og gjemte rundt omkring langs en stid. Deltakerne måtte selv finne blinkene blant trærne og bruke høvelig skytestilling. Det var moro (og jada, vi var helt edru!). Kanskje litt mer avansert "lek", men om man har plass og mulighet kan man jo invitere venner på en uhøytidelig konkurranse! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Litt vanskelig,men sykt gøy,samt mega bra trening.

Ta et bordstykke/planke på rundt 1 m..borr 2 mm hull halveis igjennom med 10 cm mellorom. Stikk så tannstikker ned i disse hullene. Det skulle bli 10 stk..tre så på druer. Vola..selvanviser som synes og er billig. Du kan gjærne lage planken lenger,eller lage flere å sette opp på forskjellige hold. Å for dem som er proffe,så trer man på rosiner å skyter på 50 m :mrgreen:

Annet småfrukt/grønnskaker som cherrytomater,valig tomat,poteter kan å brukes,men dette er litt dyrere en druer.

 

Pass på sikker bakgrunn :idea:

Link to comment
Share on other sites

Gjerne på islagt vann med sikker bakgrunn: Slippe ballonger i lett vind og gjerne flere skyttere som skyter samtidig. Dersom det er mye frost kan det bli slik at ingen "treffer", fordi det fryser et islag på innsiden av ballongen og holder den utspent selv med mange treff. Men med moderst kulde og passende vind er ballongskyting artig. Rydd opp etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...