Jump to content

Hvor får jeg kjøpt Kroil og andre pussemidler


UltimaRatio

Recommended Posts

Oppdaget at Sinclair Intl har strammet ytterligere inn på hva de sender over dammen og det er jo ikke måte på hva som defineres som "Weapons of mass destruction" lengre.... :roll:

 

Vel spørsmålet er hvem selger Kroil her til lands? og andre pussemidler som f.eks TM sine solventer?

 

Forslag til annet som virker og fåes her til lands? Skal pusse rifle som bruker masse krutt.....

 

Tips mottas med stor takk

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk KG1 og KG12 i posten rett før jul, disse er vannbaserte men de vil ikke sende oljer og løsemiddel.

Beddemasse kan de derimot ikke sende :(

KG1, 2 og 12 er alt du trenger for å holde pipa ren. KG produktene er også innbyrdes kompatible, noe som kanskje ikke er en selvfølge om man blander forskjellige produkter. Men det lukter ikke Kroil da.. (Men oljer gjør jo at moderne vannbaserte solventer ikke funker, så hvis du klarer deg uten nostalgien..)

Link to comment
Share on other sites

Testet anti rust egenskapene til Kroil i denne tråden:

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=35&t=12629&hilit=olje

Viste seg at den var helt på høyde med Hoppes.. forundelig, spesielt ettersom det i grunnen ikke er en våpenolje men ett lurium tiltenkt å løse opp rusne bolter etc.

 

Jeg har brukt Kroil mye med stort hell til å løse opp gammel møkk på pistoler. Rust skal jeg ikke påstå den tar bare ved å ligge i Kroil over natta, til det må man fram med kobberbørsten og albuefett. Faktisk har jeg funnet ut at metall ruster dersom det blir liggende i Kroil over flere dager. Lukten er ingen høydare.. men svært få flasker med slikt lurium som gjør det.

Link to comment
Share on other sites

Norma er leverandør i Norge, og Brownells sender også i posten.

 

Hvordan er shippingprisene til Brownells?Tenker på hvis man bestiller 1-2 flasker med kg produkter.

 

Usikker, send dem en mail og spør.

Sist bestillte jeg en haug med forskjellig småting, våpendeler, kg osv.

Varer for ca 150 USD, frakt 50 USD.

Link to comment
Share on other sites

Rust skal jeg ikke påstå den tar bare ved å ligge i Kroil over natta, til det må man fram med kobberbørsten og albuefett.

Joda og neida. De mest fastrusta skruene jeg hadde på den gamle bilen min løsnet med Kroil over natta. Kroil har etter min erfaring mye bedre peneterende egenskaper enn CRC556 og andre mer rustløsende spesialoljer.

Link to comment
Share on other sites

Vi er nok enig..

Den løser opp rust. Men den fjerner ikke rusten..

Der har vi nok samme erfaring ja. Rust må fysisk fjernes skal den bort.

 

Men møkk og annen smuss kryper den under,..til og med mantel og bly i pipa kryper Kroil under slik at det lettere lar seg fjerne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...