Jump to content

Desembertreff - etter den søte kløe...


macchiato

Recommended Posts

Som dere som var på desembertreffet på Hedemarken før jul sikkert husker, hadde vi, til tross for en meget hyggelig kveld, et par skader på inventaret under årets tilstelning.

 

Da er oppgjøret for hytta, etter de to uhellene som skjedde der oppe (en stol + at WC'en ble ødelagt) kommet meg i hende, og erstatningen for skadene som skjedde kommer på 7.500,- og jeg står ansvarlig. Jeg vil gjerne at den som vet hvordan WC'en ble skadet tar kontakt med meg på PM.

 

Jeg er åpen for alle forslag som ikke innebærer at jeg må betale dette av egen lomme, men dersom ingen tør innrømme hendelsen, har jeg tatt på meg dette ansvaret for desidert siste gang.

Link to comment
Share on other sites

Den stolen var vel ødelagt fra før eller?jeg oppfordret flere ganger oppe på treffet på søndag den som hadde ødelagt wc om å ta ansvar men,ingen stod frem!! :roll: forstod det slik at det var 2-3 stk som var i søkelyset!helt utrolig at voksne folk kan være så geneme å gjøre en slik ting som dette og ikke stå frem og ta ansvaret!

Link to comment
Share on other sites

Ikke la dette bli en tråd med oppgulp og sure meldinger, da.

 

Stolen var ikke helt i orden, men den var reparert. Etter vårt besøk ble den totalt ødelagt, og jeg har fått regning på 50 % av ny pris på stolen.

 

Har finregnet litt på erstatningsregninga, og den er som følger:

 

Stol, halv pris: 670,-

Ny WC, inkludert arbeid og skadetaksering, samt ekstraordinær rengjøring av baderommet: 6.435,-

 

Erstatningssum: 7.105,-

 

Man kan si hva man vil om prisen, men det er dette som er dokumentert i det kravet jeg har mottatt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var en av flere som gikk i gulvet etter å ha prøvd den stolen. Om den var helt bra kan vel diskuteres, men jeg/vi har ødelagt den helt og må være med å erstatte den sammen med dassen.

Håper han/hun som ødela dassen kan sende PM til macca og fortelle det så blir vi ferdig med saken og ingen blir uthengt.

Link to comment
Share on other sites

Har du sendt mail eller PM til de som var der, ikke sikkert at alle leser eller er på forumet.

 

Jeg tror jeg hadde gjort det var jeg deg, Håper for all del at den som har knust dassen melder seg, det er ikke noe logikk i at du skal sitte igjen med svarteper her Anders.

Så den som leser dette og føler seg truffet, ordne opp i dette synes du det er allright at andre må ta ubehaget etter det du gjorde.

Link to comment
Share on other sites

på en måte er jeg glad jeg ikke var der når slikt skjer, skjønner veldig godt at anders kan bli skuffa når slikt skjer. noen har gjort det og den det gjelder burde ordne det med anders så slipper han og måtte betale for andres idioti. sånn oppførsel som dette er jo med på og ødelegge for at det kansje blir flere treff. stå på anders den som har gjort det kan betale for det selv. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke umiddelbart helt enig i spleiseforslaget, all den stund jeg har ikke noen som helst medvirkning i skadeverket.

 

Men dersom den/de som har skyld i dette står fram eller sier fra til macco og forklarer seg - så skal jeg være villig til å gi en skjerv for å bidra til å dekke regninga. Kan jo tenkes at det er økonomiske årsaker til at den skyldige ikke gir seg til kjenne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var knøvelkuk nok til å knuse et pissouar i russetida, og det endte med ei fin regning. Aldri så lite deja vu nå, føler jeg har betalt for nok proselen i mitt liv, om jeg ikke skal måtte betale for andres skader i tillegg.

 

Om vedkommede står fram foreslår jeg at vi kan være tilbøyelige til å spleise på halvparten, så får den uheldige (håper ikke ondskapsfulle) stå for resten selv?

Link to comment
Share on other sites

Eeeh.. nå var ikke jeg på festen, men tolker jeg dere to siste talere dithen at om ingen tar på seg skylda så får macchiato ta hele regninga? :shock: Dere vil ikke være med på en kronerulling om ingen melder seg?

 

Håper jeg misforsto opplegget litt her nå... :roll:

Link to comment
Share on other sites

At 7 lapper kan være mye å punge ut for de fleste av oss er jeg fullt og holdent forståelig for, så kanskje halvparten kan gjøre eplet litt mindre surt å bite i? Det var tanken min...

 

Selv en "deltakers andel" av den fulle regninga svir nok av de usle kronene lånekassen punger ut en gang i måneden. Om det ender opp med at ingen vil stå frem skal jeg selvfølgelig klare å grave frem noen kroner jeg å, men de sitter dypt inne, men jeg aner det kan henge igjen som en demper på stemmninga neste år.

Link to comment
Share on other sites

Æ va heller ikke med på festen sjøl om æ hadd lyst te å kom, så om grøvveldailljn ikke melde sæ så spytte æ i min skjerv æ og. Skull da pokker mæ bare mangel om ikke kammerånden kjæm macca litt te unnsetning her, for neste år kanskje det flaske sæ sånn at æ og du, og du og du, har lyst te å fær på den festen... :roll: Om grøvveldailljn ikke melde sæ så kan jo vedkommende bare pent la vær å meld sæ på neste år... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Fy faen for noen bedritne gjester. :evil:

 

Om det er så at 2-3 personer er aktuelle foreslår jeg følgende:

Send PM med en ukes frist på å betale.

Om intet skjer:

legg de aktuelle ut som mulige syndere og det tvinger seg fort fram en tilståelse\oppklaring. Rart hva mistanker kan framtvinge av oppklaringer.....

Link to comment
Share on other sites

Er det sånn at de fra andre deler av landet kan melde sæ på slike fest 8) eller er det for spesielt inviterte?

 

Minner meg litt om sånne gamle bygdefeste som brukte gå litt over stokk og stein!!!!!! :roll:

Deter vel ikke bare polvarer som drikkes på slike fester!!! :lol::lol: kanskje litt heimkok også :shock:

 

Synd når det blir sånn, men kan en ikke bare sende en mail tel alle som va der og forklare situasjonen og ikke bare ta det over forumet. Tviler sterkt på at han/hun kommer till å si i fra her inne.

Link to comment
Share on other sites

Macchiato! Var ikke med på festen og har heller ikke hørt om den, men jeg betaler gjerne en hundrings på ett kontonr.

 

Husker ikke vedkommende som knuste "dritar'n" det i løpet av x-antall dager, få ut kontonr. så tar vi en kr-rulling.

 

Du henger oss bare på ei liste på tråden, så kan alle se hvem de snille og spandable er.. :lol:

 

Flere som er med på dette :?:

 

KOM MED NR. Macchiato :!:

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke anledning til å delta i år, men hadde tenkt å re-debutere neste år. Skal det bli noe av så må det jo for pokker være en fest 8) Så derfor, om det ikke løser seg med skadegjøreren selv så er jeg også med med på å spytte i en skjerv.

 

Det er rett og slett ikke holdbart at Macco skal sitte igjen med regninga :evil:

 

Og til den skyldige, og da mener jeg ikke snekkeren i visa til Prøysen. Ikke la det at andre er villig til å rydde opp etter deg bli ei sovepute :x

Link to comment
Share on other sites

SELVSAGT skal ikke Macco bli sittende med regninga alene! :roll:

 

Men tanken var å ikke utbasunere at vi skulle spleise på dette, for tidlig, i håp om å "røyke ut reven" ved å spille på vedkomnes samvittighet............men samvittighet, det har visst ikke denne personen..... :?

 

Jada, dassen var visstnok løs, og det hadde den vært i flere år. Og akkurat DET synes jeg er jævlig dårlig av eieren av lokalet å IKKE orden opp i. Men bare vente til det antakelig kommer en uheldig sjel innom og venter hele dritten, SÅ kreve erstatning.. :?

Jeg velger å anta at noe slikt har skjedd, da jeg ville bli overrasket over at noen av de som var der var i et så destruktivt humør at dette var utfallet.

Som nevnt, festen gikk veldig rolig for seg tross høymeldte latterkuler. Personlig ble jeg en smule forundret over at alle skulle ned i kjelleren, plutselig...?? Og fikk forklart at det var skjedd en ulykke på dass.. :shock::shock:

Dette ser jeg som et hendelig uhell, slik som dassen var festet(IKKE festet), og vi hadde selvsagt hjulpet til med å dekke regninga til den uheldige også.

Men at Macco skal sitte igjen med regninga, NO WAY!!

Da må vi SELVSAGT ganske enkelt dele hele regninga på de som var der!

Det er sure kroner for alle og enhver som satt rolig og hadde det hyggelig, men sånn er det....... :|

Link to comment
Share on other sites

Men tanken var å ikke utbasunere at vi skulle spleise på dette, for tidlig, i håp om å "røyke ut reven" ved å spille på vedkomnes samvittighet............men samvittighet, det har visst ikke denne personen..... :?

 

Joda, men jeg synes det er rart hvis ingen andre som deltok, vet hvem den skyldige er.... Regner med det kommer for en dag uansett, hvis ikke vedkommende melder ifra selv.

Link to comment
Share on other sites

Det ordner seg nok, uansett om vedkommende som gjorde dette gjer opp for seg eller det blir kronerulling. Personlig så håpar eg at det var såpass voksne folk her, at den/dei som gjorde dette bør ta dette, eller forklare sin elendige nød, hvis det er mangel på penger som er problemet...

 

Men la nå den som har gjort det få ein sjanse til å logge seg på, lese dette, evnt PM frå ein som veit kven dei 3 personene er og så ta det frå der.. Det er ikkje alle som er daglig her inne, så litt tid er greitt å gje vedkommende.. Er det snarlig forfall, så bør det stables på beina dei 3 navna og sende PM, ringe, eller eit eller anna, for å få kontakt med vedkommende, fortere enn f***....

Link to comment
Share on other sites

Slike "uhell" dekkes vanligvis av hjemforsikringen.

 

Slik at skadevolder ( ja jeg regner med det var et uhell) får dekket dette på sin hjemforsikring.

 

Alternativt bør utleier ha en forsikring som dekker uhell . Da snakker man kun egenandel.

 

Dreier det seg om hærverk er saken annerledes.

 

Uansett virker erstatningskravet urimelig høyt på en løs do og en reparert stol. Kan man bevise en løs do og en reparert stol tror jeg utleier må dekke dette selv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var på do en halvtimes tid før noen kom og sa at doen var knust. Da var den i skjønneste orden. Men hva klokkeslett det var da, eller hvem som har vær der i ettertid har ikke jeg sjans til å eliminere meg til.

 

Kjenner noen som leide der for 6-7 år sida, og da hadde doen tippa. Om dette ble utreda, eller om den faktisk var løs nå også er ikke godt å vite...

 

Ei ansvarsforsikring har som oftest saftig nok egenandel, men det kan jo være et alternativ for å få ned de faktiske kostnadene for den som har vært uheldig - eller hvis det ender med at noen andre må ta regninga.

Link to comment
Share on other sites

Eeeh.. nå var ikke jeg på festen, men tolker jeg dere to siste talere dithen at om ingen tar på seg skylda så får macchiato ta hele regninga? :shock: Dere vil ikke være med på en kronerulling om ingen melder seg?

 

Håper jeg misforsto opplegget litt her nå... :roll:

 

Året er ungt, så dette står jeg inne for: dette er det dummeste jeg har "hørt" i år!! Selvfølgelig skal ikke en enkeltperson stå igjen med regning fordi man har vært dumsnill nok til å ta på seg ansvaret for andres ve og vel.

 

Men det blir ikke aktuelt med noen kronerulling for min del, sånn helt uten videre - den som står for udåden får i såfall be om økonomisk bistand. Såpass får man kunne forlange av voksne folk - var da ikke så mange som deltok i festlighetene. Jeg looooover å ikke kjefte hvis banditten/klosettknuseren trer ut fra skyggen :D

Link to comment
Share on other sites

Det er en selvfølge at Macca ikke blir sittende med den regninga.

 

Forøvrig så skjønner jeg veldig godt hvis han ikke vil ha ansvaret for neste års desembertreff - og det er det som gjør hele saken ekstra trasig. Så jeg håper virkelig at den som var skyld i dette er voksen nok til å si ifra. Er forøvrig også enig i at om det er økonomi som er skyld i at vedkommende ikke har meldt seg så bør vi kunne finne en løsning på det også.

 

Det viktgste er igrunnen å få ordna det slik at denne type treff også kan arrangeres ved senere anledninger. Hedmarkstreffet er absolutt verdt å arrangere senere også.

Link to comment
Share on other sites

Uansett virker erstatningskravet urimelig høyt på en løs do og en reparert stol. Kan man bevise en løs do og en reparert stol tror jeg utleier må dekke dette selv.

Var doen løs (dårlig festet?) og stolen i ferd med å falle fra hverandre av seg selv? Alikevel får man en såpass solid regning? Hm, syns dette var nesten like rart som at ingen har sagt fra at personen har ødelagt noe.

Jada man skal ta ansvar for det man har gjort, (ikke misforstå) men jeg mener jo at utleier bør ha ting i orden i forkant om det etterpå skal komme en solid regning på å få reparert noe som kansje ikke var helt i orden fra før.

 

Å jeg syns ikke heller en stakkaren som har leid kåken skal sitte igjen med hele regninga.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mottatt kopi av faktura på de kostnader som utleier har hatt, og fått halv pris på stolen (Krogenæs er faktisk ikke gratis), som tidligere nevnt, så det er faktisk dette det koster å skifte en driter, på ei hytte langt til fjells.

 

Men...

 

Vedkommende som var uheldig å ødelegge doen har meldt fra til meg, og jeg anser saken ute av verden :D.

Det ble igjen noen hundrelapper etter laget, så jeg tar de andre kostnadene. Det går omtrent akkurat opp i opp, faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...