Jump to content

Skjefte til revolver. tips ønskes. + andre spm jeg kom på.


munin

Recommended Posts

Hei.

letet litt på forumet da jeg regner med dette er en vanlig sak, men fant ikke en post som hjalp så veldig.

Jeg har en 686 som jeg trenger nytt skjefte på. liker forsåvidt det originale godt, men det er litt lite.

får man tak i originale, bare større?

revolveren skal stort sett brukes til feltskyting.. og etterhvert kansje andre klasser da jeg har forstått at det er ganske mange klasser man kan stille opp i med en .357

utelukker jeg mange muligheter om jeg går for noe slikt?:

sw033.jpg

 

en annen ting jeg lå å tulla med en kveld jeg ikke fikk sove..

om jeg skrur av baksiktet, er det 3 hull i ramma oppfor tønna, siktet er skrudd fast i det fremste.

jeg prøvde på tull å skru fast siktet i det midterste, og det bakerste hullet, og syntes at nå var jeg lur som fikk lengere siktelinje.

 

bortsett fra at jeg nå har mistet all mulighet til å justere siktet i høyderetning, og at det er en utfordring og spenne hanen manuelt, er det noe i veien for å feste siktet slikt? vil det bli ustabilt? er det regler for hvor lang siktelinje man kan ha i forskjellige klasser?

om dette er prøvd før, og jeg ikke har funnet på nye revulosjunerende, er det noen som har laget en slags forlengelse av feste til justeringsskruen, slik at man kan bruke den originale justeringsskruen og får et stabilt sikte med lengere siktelinje?

Link to comment
Share on other sites

Til felt kan du så vidt jeg vet, bruke anatomisk skjefte til både grovpistol, revolverfelt og magnum 1. Når det gjelder det du skriver om å flytte baksikte, så er ikke det noe problem i revolverfelt eller magnum 1, men i grovfelt, er det ISSF krav til grovpistol som gjelder, og da må ikke avstanden imellom siktemidlene overstige 220mm.

 

Nå skriver ikke du hvor langt løp du har på 686’n, men jeg har selv 6” og kunne nok heller tenkt meg litt kortere til de raske programmene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...