Jump to content

Funksjoneringsproblemer med Hämmerli SP 20RRS


Darren

Recommended Posts

Heisann folkens! Håper noen kan hjelpe meg med et problem som har dukka opp på SP 20'n. Den har fungert veldig bra i godt over et år, men nå i de siste månedene har den begynt å ikke dytter fram ny patron. På det verste skjedde dette flere ganger per serie. Etter grundig puss og bytte av pute i rekyldemper ble dem litt bedre. Enda bedre etter kapping av to ringer på rekylfjærene, men fremdeles ikke helt bra. Har brukt CCI standard hele tiden og de fungerte perfekt de første to tusen skuddene.

 

Takknemlig for svar fra noen som har vært borti dette!

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Dersom pistolen kamrer en ny patron men gir klikk, er det grundig puss av kammeret som gjelder (ikke bare blankt, men rent) og bytte av rekylfjær som er medisinen. Dersom pistolen ikke tar med seg ny patron fra kammeret ville jeg først ha prøvd et annet magasin, om det ikke hjelper bør pistolen i retur til importør.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde også et lignende tilfelle under en trening i fjor. På hver serie var det den andre patronen (22LR) som ikke ble matet inn. Problemet lå rett pg slett i at det hadde bygget seg opp skitt i magasinet, og patronene nærmest klistret seg fast slik at fjæra ble for svak til å dytte dem opp.

En kjapp rens av magasin, og pistolen gikk for fullt igjen.

 

Må legge til at dette er en eldre SP20, og ikke en RRS.

Link to comment
Share on other sites

Mange takk for svarene! Jeg har byttet mellom tre magasiner som er ganske så reine og klarer ikke å trekke noen konklusjon ut av det. Det første som slår meg er at feilfunksjoneringen kan skyldes to ting: sluttstykket går av en eller annen grunn ikke langt nok tilbake så det dytter fram en ny patron (derfor jeg kappa rekylfjera og bytta bufferputa) eller at patronen av en eller annen grunn henger igjen i magasinet eller at fjæra er for slapp. Artig at du nevner skudd nr. 2! Det er som reget dette som ikke blir skyvet fram...

 

Er det noen som har gode erfaringer med andre typer skudd enn CCI standard, så tar jeg i mot tips med stor takk!

Link to comment
Share on other sites

Rekylfjæra hadde gått max 1000 skudd da problemene startet. Har to nye liggende, så et alternativ er å prøve dem. En annen ting jeg nå vurderer dersom ikke importøren fikser det, er å kappe rekyldemperen 1-2 mm. Har også fått tilbud fra klubben jeg er i å bytte inn et par, tre tusen skudd i en eldre lot av samme skudda for å se om det kan hjelpe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...