Jump to content

Raufoss ammo 6,5x55 og 7,62x51.


NM149

Recommended Posts

Sannsynligvis for da hadde de vel likegjerne kunnet solgt det som lapua?

RA ammo har hatt sierra prosjektiler siden tidlig på 90 tallet. RA ammo produseres for skytterkontoret som "RA brand", så da vil de vel beholde siera-kulene som merkevare. Norma selger skytterlagsammo med Norma prosjektiler, Lapua selges av landrø (med Lapua prosjektiler) og skytterkontoret RA med sierra prosjektiler.

 

I tillegg selges norma-sierra av skytterkontoret

 

(forresten er jeg ikke sikker på at all RA skytterlagsammo produseres av lapua, Mener ha hørt at noe 7,62 produseres/ble produsert av vanåsverken/CG, men det er noen år siden jeg hørte det.)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Er dette et godt alternativ tilå bruke NORMA hylser til lading? tenker å begynne å lade til vinteren, så jeg tenker litt over hva slags ammunisjon jeg skyter i min 6,5x55. Har skutt norma til nå, men har prøvd noe raufoss ammunisjon også. Dette er jo mye billigere enn normaen, så hvis hylsene er ålreit til lading blir det nok kun disse framover. Hva har folk å si om disse hylsene?

Link to comment
Share on other sites

Er dette et godt alternativ tilå bruke NORMA hylser til lading? tenker å begynne å lade til vinteren, så jeg tenker litt over hva slags ammunisjon jeg skyter i min 6,5x55. Har skutt norma til nå, men har prøvd noe raufoss ammunisjon også. Dette er jo mye billigere enn normaen, så hvis hylsene er ålreit til lading blir det nok kun disse framover. Hva har folk å si om disse hylsene?
Raufoss-hylsene (dei som er produsert av Lapua - RA-hylser frå slutten av 1990-talet bør du styre unna...) er minst like gode som Norma, men at det skal bli særleg billigare har eg vanskeleg for å skjønne. Norma, Lapua og Raufoss er +/- like i pris.
Link to comment
Share on other sites

På skytebanen i nærheten av meg selges raufoss ammunisjonen ca 2 kr per skudd billigere enn bla norma rekrutt. Det var godt å høre raufoss / laupa var solide greier! Skal bygge meg opp et lite lager med hylser i forkant av ladestart som blir i vinter en gang. Gleder meg stort!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Noken som har testa denne ammunisjonen til noke som skal etast. Tenker på gås, tiur etc. Veit at Norma sin golden target er ein del brukt på toppjakt, den og har jo hol i tuppen akkurat som sierra kula selv om holet på golden target er litt mindre kan det jo henda at sierraen kan brukast likevell.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...