Jump to content

Plass til to våpen i Pelicase 1750?


fredrik

Recommended Posts

Hei

Har i dag kjøpt en Pelicase 1750. Får ikke "prøvd" den før om et par dager, og lurte da på om noen kan si meg om det er sjangs til å få plass til to våpen i denne?

 

Skal primært ha min Howa 1500 .223 i den, og den er jo ikke akkurat stor. Men lurte på om det kanskje og er mulig å få klemt inn ei hagle? Har en Baikal MP-153. Den er AKKURAT lang nok, for å si det slik. Er vel 3 mm. å gå på i følge målene. Hehe

 

Og er det noe begrensning på dette mtp. fly? Er det maks ett våpen pr. koffert eller noe?

Link to comment
Share on other sites

Alldeles glimrende da! Takk for svar :)

 

Kan slenge på et lite tilleggspørsmål her da:

Så i reglene til SAS at ammunisjon skal oppbevares i egnet tre, glassfiber eller stål-bokser, og i original emballasje.. Huff og huff tenker jeg.. Holder det ikke f.eks at det ligger i uåpnet papp-emballasje?

 

Og jeg lader jo ammunisjon selv, er det ikke noen finurlig måte å få med denne på flyet? De fleste ammunisjonsesker er jo bare "plombert" med en vanlig tape-bit.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar ang ammo. Da prøver jeg bare :)

 

Ang vekt:

Er det ikke sånn med våpen som det er f.eks med hund? At man betaler et fast gebyr (tror det er 160 for våpen hver vei man reiser) så har ikke vekt noe å si..? Er slik med hund i allefall. Betalte vel 260,- eller no for bikkja når jeg reiste opp, og spilte ingen rolle om hele greia veide 37 eller 47 kg sa han fyrn.. Ble 37kg totalt i allefall for bikkja og bur, og ingen overvekt av den grunn.

Link to comment
Share on other sites

Flyr ofte med Norwegian, og pelicasen min veier godt over 20kg med rifla inni. Har aldri hatt noe problemer med det, og har aldri sett at de på spesialbagasjeinnsjekkinga har sjekka vekta ;)

Hjemmerulla ammo har jeg i plastbokser, og kjøpt ammo har jeg i original (papir) emballasje.

 

Flyr rimelig ofte med våpen (opptil 20 ganger årlig) og har aldri hatt noe problemer med denne løsningen.

Link to comment
Share on other sites

Da var skumgummien ferdig skåret ut. Ble jo MEGET bra dette syns jeg.. Skal ha lyd-demper på rifla snart, og håper det blir plass til den og, men skal gå helt fint det. Pipa skal kappes så.. Worst case så får jeg skjære et eget hull på siden for lyddemperen.

 

Dårlig bilde men:

bf093b40.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...