Jump to content

"Stygge" Patroner 45-70


martinJ

Recommended Posts

ar just satt igang med lading av 45-70, Når jeg lader blir det en tydelig bul (kula) på hylsa det er tydeligst på patronene med 350 o 405 grns kule, altså de med lengst prosjektil, Jeg har RCBS die sett og presse. Har Ser egentlig det samme på andre rettveggede patroner jeg lader også (45acp, 45colt etc).

Har testa patronene og de funka utmerket, så problemet er vel kun det at jeg ønsker patronene var litt mer estetiske å glo på :D

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få litt penere rettvegga patroner?

Link to comment
Share on other sites

Sånn ser du ofte på rettveggede patroner. Helt normalt. Ser det på .44Mag, .357Mag, .38Spec, 9x19mm og .45ACP. Betyr bare at hylsa har godt grep om kula (gunstig for forbrenningen) og at hylsa ikke deformerer basen til kula (gunstig for presisjon). Ser av og til 9mm-patroner som nærmer seg cola-flaske/timeglass-fasong uten at det gjør det spøtt. Man kan selvsagt la være å helpresse patronen, og bare halspresse for at dette skal bli mindre påfallende, men det er ikke sikkert det er positivt for annet en estetikken.

 

Halspressing av flaskehylser derimot, har jeg positiv erfaring med.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...