Jump to content

Demper på helstokk


Barbarosso

Recommended Posts

Mine herrer (og damer?)

 

Jeg har en Sauer 90 helstokk i .30-06, og funderer på om det er praktisk mulig å få satt på en lyddemper? Jeg må få beholde forsiktet og snabelavslutningen på stokken. Kan det la seg gjøre å bygge en demperløsning hvor man får innvendige gjenger i pipa? Kan det være gods nok i løpet til dette? Eller kan man ta av forsiktet, frese ned og gjenge løpet, montere forsiktet på igjen og så bruke en demper som har en styrehylse med utvendige gjenger? Børsa må dessuten kunne brukes uten demper.

 

Noen som har vært borti noe slikt?

 

B

Link to comment
Share on other sites

Enig med at den er fin, og den skal overhodet ikke forvandles til en skrothaug, men jeg så engang ei helstokkrifle i kaliber 22, og de hadde klart å få på en demper uten at utseende ble endret.

 

Prøver å finne en løsning på forholdet mellom ørene mine og et hissig smell... Har pådratt meg tinnitus og en skikkelig dip midt i frekvensområdet til tale. Og å gå med elektronisk hørselvern er som å gå med ei bøtte over hodet.

Link to comment
Share on other sites

tja, mtp pris på en slik ombygging, så kan du jo like gjerne koste på deg et par starkey soundscope e.l?

Da slipper du klamme klokker rundt knotten :)

 

Ellers er det kanskje mulig å lage en gjengebeskytter som frontsiktet monteres på, slik at det kan skrues av og på? Men det er kanskje ikke nok gods i hverken stokken eller pipa til det?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...