Jump to content

Tilbakemelding.... Nå med bilder


sako.

Recommended Posts

Har laget mine første kniver for salg, og ønsker ærlige tilbakemeldinger.

 

 

2cf2koj.jpg

2v0efid.jpg

9vij34.jpg

Skaft av bjørkerot, bøffelhorn, tinn og vulkanfiber. Blad i ATS34 av Ingemar Nordell. Slire av shaftlær med enkel dekor.

 

 

 

27ze0kp.jpg

Skaft av elg gevir ,med messing avslutning, flå blad fra Brusletto. Slire i shaftlær.

 

2upd9qg.jpg

Skaft av bjørk, bøffelhorn, tinn og vulkanfiber. Blad av Steen Nilsen. Slire i shaftlær.

 

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=27162386" target="_blank" target="_blank

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Veldig flott kniv, ingen tvil om det!!! Lurer litt på hvordan kniven er og holde i med tanke på at skaftet ovalt på oversiden. Ser for meg at den ikke blir liggende helt fast i grepet?

En annen ting er at prisen kanskje er litt i stiveste laget hvis dette er den første kniven du selger og ikke har noe "etablert navn" som knivmaker...

Link to comment
Share on other sites

Takk for hyggelig tilbakemeld.

Det er matrealer for over 800kr i denne kniven, bare bladet koster 650kr. Litt må man jo ha igjen for timene det tar å lage den også.

Skaftet ligger godt, særlig i "flå grep", litt tynt til meg, men jeg sliter litt med at hanskene på jobb er små (murer) :)

Det er ikke første kniven jeg selger, men den første jeg har laget uten at noen har bedt meg lage en kniv til seg mot betaling. For å bli et etablert navn som knivmaker må man selge maaange flere kniver en jeg har tid til å lage, men koser meg i snekkerbua en gang i blandt.

Link to comment
Share on other sites

Kniven så kjempeflott ut! Jeg kunne godt tenkt meg en sånn.

Slira på håndlagde kniver snynes jeg skal ha sømmen på baksiden og hempa flettet fast i slira. Dette blir for meg forskjellen på "masseproduksjon" og håndtverk.

 

Jeg likte det gjennomførte mønsteret på skaftet og slira.

Link to comment
Share on other sites

Kniven så kjempeflott ut! Jeg kunne godt tenkt meg en sånn.

Slira på håndlagde kniver snynes jeg skal ha sømmen på baksiden og hempa flettet fast i slira. Dette blir for meg forskjellen på "masseproduksjon" og håndtverk.

 

Jeg likte det gjennomførte mønsteret på skaftet og slira.

 

Første gang jeg har laget "amerikansk" slire. Den var lettere å lage enn en trasisjonell norsk slire, men mer jobb med denne hempa enn de jeg pleier å lage. Artig å variere litt, men det er mer stil over en norsk slire.

Link to comment
Share on other sites

Riktig pen den der. Stilig med gjennomgående stripe i slire og skaft. Likte til og med bladformen.

 

Enig med RWA. Skru opp prisen. Tabben (alle?), kunsthåndverkere gjør er at de totalt glemmer å ta seg betalt. Så får du heller vente litt på at det dukker opp en kunde som faller pladask. Selv er jeg halvveis fristet, men budsjettet er forlengst sprengt (siste skillingene går kanskje til en Leatherneck-SF i et anfall av sinnsforvirring).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...