Jump to content

Feil på HK 770/940


358 Win

Recommended Posts

For andre gang knekker den stanga som går fra avtrekkeren og fram til "haken" som holder hanen. Har en kamerat som har samme børsa og der er "røret! som returfjæra til sluttstykket ligger rundt knekt. Et par andre børser jeg vet om er "toppdekselet" knekt etter bruk av kikkert.

Aldri funksjonsfeil , hverken med nato eller andre patroner men har altså mekanisk svikt på deler.Kjøpte en delebørse men begynner å gå tom for deler. Svært vanskelig å få tak i nye deler til dette våpenet og de fleste må lages.Lager nok deler i bedre stålkalitet enn det som var så børsa blir stadig forbedret.

Andre som har samme erfaring med denne børsa?

Link to comment
Share on other sites

Har lest i dette og andre fora at toppdekslet har sprekt, men at det har vært problemer med avtreksmekanismen er det første gang jeg hører om.

 

Jeg har hatt min siden 1985(prod.1982),polygonløp,flammedemper og har ennå ikke hatt noen feil av den typen, eller noen annentype.

Bare byttet buffer innimellom.

Den ble i de 10 første årene stort sett foret med "store mengder" NATO, utenom jakttiden.

Ved "masseskyting" har jeg ikke hatt på kikkerten, det kan jo være en av årsaken til at ikke topplokket har sprukket.

Begynner å se små tegn til slitasje på rullene, men ikke noe faretruende.

Har satt en SL7 stokk på den nå, mens orginalstokken er til renovering. 15 år dunkene på ryggen i nordlandslier og båt setter sine spor.

Har en arbeidskollega som også har en 770,uten flammedemper, han har heller ikke opplevd noen av disse feilene, men han har da heller ikke brukt den så hardt som min. Men han har en "tung" kikkert på.(Eldre Zeiss)

 

Maken til halvautomat når det gjelder funksjonering og presisjon har jeg ennå ikke funnet. Og jeg har prøvd mange halvautomater. Tung ja, sikkring"feilplassert" ja, men for et våpen.

Har ALDRI hatt feilfunksjonering.

Link to comment
Share on other sites

Har nok bare vært uheldig jeg kanskje da. Og ja presisjonen er fantastisk. Hadde tenkt å skyte jaktfelt med den i morra - med nato. Men er litt bekymret for disse feilene nå jeg bruker den i Polen og har alltid med reservebørse.

Lurt litt på å selge den å kjøpe Sauer 303 i stedet men den er vel kanskje ikke funksjonsikker??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...