Jump to content

Stæsj til Rem Mod 870 og de andre


omega

Recommended Posts

Her bringes, forhåpentligvis til glede for [alle oss lykkelige] eiere av Remington Model 870, 1100 og 11-87, Benelli, Winchester, Mossberg og andre pumper/halvautomater, en klikkbar liste over produsenter av div. tilbehør til børsene våre:

 

Ace
Advanced Technology (ATI)
Aimshot
Aimtech
Armstech LLC
B-Square
Badger Ordnance
Bell & Carlson
Botach Tactical
Boyds' | Boyds'
Briley
Brügger & Thomet (DSA)
Burris
Butler Creek (Michael's of Oregon)
Cavalry Arms
Choate Stocks | Choate Machine & Tool
Command Arms Accessories
Elite Tactical Advantage (ETA)
Ergo Grip (Falcon)
FAB
GG&G
HiViz
Hogue
Insight
Knights Manufacturing (KAS)
Knoxx Industries
Lasermax
Limbsaver
The Lite Light
Meprolight
Mesa Tactical
Midwest
Millett Sights
MMC
Nordic Components
Precision Sights
ProMag Industries
Safety Harbour
Sage
Sidearmor
Speedfeed
SureCycle (SRM Performance)
SureFire
TacMIII
TacStar
Tactical Night Vision
TDI
Timney
Truglo
Vang Comp Systems
Wilson Combat
XS Sights

 

Har tidligere produsert slikt tilbehør:


  •  
    Argonaut Armament
    Factory Tactical
    StockShox

 

 

_______________

Merknad: De fleste av produsentene i lista lager produkter som i hovedsak er tiltenkt det amerikanske markedet. Det kan derfor være i strid med norsk lov å montere enkelte av disse produktene på noen eller alle jakt- og/eller konkurransevåpen i Norge. Det er den enkelte våpeneiers ansvar å sette seg inn i det til enhver tid gjeldende lov- og regelverk og rette seg etter dette. Kammeret.no er et nettsted for lovlydige og ansvarlige våpeneiere, og denne tråden skal derfor ikke fremstå som, og/eller forstås som, en direkte/indirekte oppfordring om å bryte/utfordre norske lover og regler.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...

En av de morsomste dingselurene jeg har skaffet meg kan jeg ikke huske hva er for noe. Foldekolben på den øverste 870en på dette bildet er er produsert i Sør Afrika tror jeg. Det er en slags modifisert versjon av foldekolben man finner på Para-FAL. Jeg vant den på ebay og kan ikke huske produsentnavnet.

 

ebses.jpg

 

De andre to er forøvrig en lettere modifisert Mossberg 500 ATP med original foldekolbe og en Beretta 1201FP rekyldrevet halvauto med tritium natt diopter.

Link to comment
Share on other sites

Hey Thor!

Er Beretta 1201FP your bedside gun?

 

Synes støvet så godt? :lol:

 

Man kan vel se patronene i sidesadelen, det er half'n'half 3" US 00 og 3" riflet slug.

Magasinet er forøvrig fullt med 3" 00.

 

Jeg bor i et veldig trygt strøk, men på den annen side så bruker man bilbelte selv om man aldri kolliderer også.

Link to comment
Share on other sites

Er noe med pumpehagler som jeg både liker og hater, ubalanserte og skranglete som de er.....

Har sett på en Remington 870 XCS for bruk i salt miljø, men den har jo så helsikes kort kolbe, ca 35cm L.O.P. om jeg ikke husker feil. Orginal stokken er også noe lav for meg, men det kan vel bygges opp ved hjelp av en patronholder el.

Hvilke stokk produsenter anbefales til en XCS 870, L.O.P. bør være ca 37 cm.

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har byttet bakskjefte på 870 ?

 

Om noen vet om baksjefte som gir LOP 37 cm/14,5" så vil jeg gjerne høre om det :wink:

 

Den første posten i denne tråden har omtrent hver eneste customdelprodusent for 870 osv hyperlenket. Har du sjekket det?

Link to comment
Share on other sites

Den første posten i denne tråden har omtrent hver eneste customdelprodusent for 870 osv hyperlenket. Har du sjekket det?

 

Har sjekket noe ja, men få eller nesten ingen oppgir LOP :?

Dessuten er jeg lat og spør heller her, i stedet for å lete gjennom ørtenførti nettsider :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kan man få delene til og få min Nova til og se sånn ca ut som denne fabarm hagla?

 

sdass-tactical2.jpg

 

Tenker da på picatinny skinne, ghost ring sikte, samt kortere løp? Vet dere om en plass som har og sender slikt til Norge? Ps. jeg vet min er ei pumpe og fabarmen er halv auto

Link to comment
Share on other sites

Kan man få delene til og få min Nova til og se sånn ca ut som denne fabarm hagla?

 

sdass-tactical2.jpg

 

Tenker da på picatinny skinne, ghost ring sikte, samt kortere løp? Vet dere om en plass som har og sender slikt til Norge? Ps. jeg vet min er ei pumpe og fabarmen er halv auto

 

Den Fabarmen du linket til er en pumpe. Det er vel modellen som heter Pump Pro/SDASS. Ulempen med den er at den har for kort løp til Norge, leveres med 51 cm løp, mens minimum i Norge er 55 cm

 

Når deg gjelder løp, leverer ikke Benelli andre løp til Nova'en? De gjør jo det til halvautoene sine, rart om de ikke har det til Nova også.

Link to comment
Share on other sites

åja, pumpe da. Har en sånn utbrettbar katalog med benelli sine modeller og utstyr. Der vises det ihvertfall et slugløp på 51 cm, det burde da være lov i norge siden det er et roflet løp mener jeg. Men finnes det picatinny skinner som passer til den da? samt ghost sikter?

Link to comment
Share on other sites

har lett ei stund nå og ser at det er jo mange glattborete slugløp der. Men jeg vil ha 47 cm. :D jaja, sto ingenting om skinne eller bakre ghost sikte der 5,56. Tenker du på riflet slugpipe m/ ringsikte? den er i såfall 47 cm. Er vel bare og ta en telefon tenker jeg, men takk for linken.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Har selv hatt denne Stokken, måtte frese endel for å tilpasse denne til Rem, de ble gjordt en kveldstime på en flyplass av en flymekaniker ( før 11 sept :wink: ). Dette ble bra. Men til praktisk jakt er det ikke mye å skryte av. Jeg likte å ha hagla hvilende i famget og det resulterte i (for meg) lengre tid til å få hagla i anlegg. Vondt for håndleddet og å bruke på denne måten i lengden siden de ble noe unaturlig. Til SIBO er det en helt annen sak, da går en med samme måte som med AG3 og det bli naturlig. Men det er gjerne til jakt du har tenkt den.

Stokken ble solgt og det er det mest fornuftige jeg har gjordt!!!! Politiet er sikkert enig også :wink::wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en slik en liggende i rotekassa mi, da den ble byttet ut med en foldekolbe på den hagla den stod på. Jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i noen av beskrivelsene av AT stokken. Den passet rett på en 870 Supermagnum uten noe om og men. Den aktuelle hagla var satt opp med forkortet fortre og 20" løp meg matchende magasinforlenger og jeg kan ikke si jeg hadde vondt hverken i lanken, håndleddet eller andre steder etter at jeg avfyrte flere hundre patroner om dagen med 00 og slugs (med timer) fra utendørs og innendørs klarposisjoner under et par kurs jeg tok den med på.

 

Kvaliteten på AT sine produkter er ikke allverden og det var vel helst den billige følelsen denne stokken gir som gjorde at den ble byttet ut.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Da var bestillinga gjort.

 

Knoxx - SpecOps Adjustable Shotgun Stock Rem Rem870 Kr 1.349,00 NOK

Knoxx - PowerPak Modular Cheek Piece Kr 499,00 NOK

Drytech - Real Sjokolade (50gr) 2 :lol: Kr 20,00 NOK

 

Skal bli spennende å få på dette.

Til nå er hagla dessverre for høy til å passe i skapet, så da må løpet taes av for hver gang. Problem løst :D

Rødpunkt sikte ble alt for høyt så jeg har ikke skinn kontakt. Problem løst :D

Kunne tenkt meg no godt nå. Problem ikke løst, men skal bli godt senere. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Oppdatert med ETA; se første post.

 

til Remington Rem Model Modell Mod 870 11-87 1100 Mossberg 500 590 Bennelli Benelli heglegevær pumpehagle halvautomat pumpehagler halvautomater utstyr ekstrautstyr stæsj aftermarket

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Heisann!

Har etter flere søk på google kommet tilbake til kammeret.no, og fant derfor ut at det var best å registrere seg her :)

 

Lurer på hvordan det er å bestille deler til haglen min (Rem 870 SM) fra utlandet?

Har sittet å sett på en Knoxx Stock fra BlackHawk, men er usikker på om jeg får den gjennom tollen?

 

Har også sett på kortere løp fra Midway, men finner ingen 18"-20" med 89 kammer.. Tips til hvilket man burde kjøpe, med riller og hvilket sikte?

Link to comment
Share on other sites

det er vel fullstendig meningsløst å skyte 12/89 i et 18" løp...

(men nå mener jeg jo dog at 12/89 er rimelig menuingsløst i utgangpunktet, med noen få unntak, men de untaken krever stort sett langt løp...)

 

Det er neppe tollen som er problemet med en Knoxx stokk, men derimot eksporten (om du tenker fra USA9 Samt at det er litt tvilsomt om du kan montere den på hagla...

Link to comment
Share on other sites

det er vel fullstendig meningsløst å skyte 12/89 i et 18" løp...

(men nå mener jeg jo dog at 12/89 er rimelig menuingsløst i utgangpunktet, med noen få unntak, men de untaken krever stort sett langt løp...)

 

Det er neppe tollen som er problemet med en Knoxx stokk, men derimot eksporten (om du tenker fra USA9 Samt at det er litt tvilsomt om du kan montere den på hagla...

Ka som gjør 89 meningsløst? 89 er for menn, ikkje for små jenter.

Link to comment
Share on other sites

med unntak av tunge ladninger med stål på hardskutt fugl i våtmatksområder (Hvor bruk av bly er forbudt) så gjør ikke 12/89 noe en 12/76 ikke gjør like bra om ikke bedre (med tettere sverm)

Jeg tror heller ikke det finnes den vilt art som er skutt med 12/89 som ikke har dødd av både 12-70 og 16-65 tidliger...

I bunn og grunn er det min høyst private men ofte publiserte mening at den eneste reel hensikten med 12-89 er at produsnetne skal få solgt nye våpen til de som bommer med mindre kalibre.

 

Forøvrig er pappan min sterkere en pappan din :P

Link to comment
Share on other sites

Helt korrekt. Løpene går om hverandre. Jeg har i alle fall skutt tusenvis av skudd med 3" kamret løp på supermagnum kasse.

 

Det finnes en fordømt del jeg aldri klarer å få tak på til Remington 870: Double Action Only (DAO) avtrekksmodul uten manuell sikring. Jeg vet at de har blitt satt på enkelte politimodeller, men Remington var veldig restriktive med å selge politideler til sivile skyttere frem til for ca. 5 år siden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Noen som vet om norske sider som selger Knoxx NRS Stock til Rem 870?

 

Har som nevnt tidligere sett på kortere løp til hagla, må jeg søke om jeg skal ha 18" løp?

 

Bestilte selv fra armygear.

 

Får ikke linken til å funke :oops:. Gå inn på armygear.no og bla selv :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Har en rem 870 express magnum i kaliber 20/76 og lurer på om noen har prøvd noen syntetiske stokker til denne. (Står trestokk på originalt så hadde vært greit med en syntetisk til bruk i møkkavær/saltvann.) Gjerne original jaktstokk eller likest mulig, men tactical stokker fungerer de også bare de er gode å skyte med..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så lenge det ikke er foldekolbe eller kun pistolgrep, så er det lovlig. Og dersom du ikke mener noe annet enn standard HK416 i Forsvaret, så er det en justérbar kolbe, ikke noe mer. Og det kan jeg med glede si at er veldig greit å finne hos forhandlere på nettet, men kanskje noe mer vanskelig å feste (Har ikke prøvd, så kan ikke si så mye om det)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...