Jump to content

Skytebaner i Stavanger området?


whud

Recommended Posts

Hei,

 

Har nettopp flyttet til Stavanger og fått meg egen rifle. Jeg lurte på om det var noen riflebaner i området som hadde greie åpningstider og om man eventuelt må være medlem på dem?

 

Noen som har tips å komme med?

Link to comment
Share on other sites

hei det er bla bane på lye i jærheiene mellom Ålgård og bryne ca 25 min kjøring fra stavanger

du trenger ikke være medlem men du får sterkt rabaterte priser hvis du er medlem hos jæren jeger og fiske

forening de har okså veldigt gode leirduebane på samme sted.

 

vet ikke hvordan det står til med banen på Vatne

muligt att det okså er bane på rennesøy.

 

mvh

Ben

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Bare husk at det er ikke sikker du er velkommen alle dager med mindre det står sauer (str 200) på børsa di. Dioptersikte, forskaling og DFS klistremerker øker også sannsynligheten for å få slippe til. Men om Jeg husker riktig er det jegertrening/skyteprøve på Klepp mandager - stressnivået kan til tider være noe høyt. En får i mange tilfeller kun skyte 3 kjappe serier før neste lag kommer på.

Lye og vatne er nevnt begge disse kjører jegertrening nå fremover.

Link to comment
Share on other sites

Da e og ein svært bra bane på haraland 5 min sør for Ålgård, ligger der som rogaland kranskole er. Der er det jegertrening kvar onsdag frå ca kl 17:00 - 19:00. Medlemsskap i Gjesdal skytterlag kostar 300,- i året, og 30 kroner ved kvar skyting. Du slepp sikkert te uten å ver medlem og, men veit ikkje ka prisen blir då.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du bor i Stavanger er det ikke nødvendig å kjøre til Sandnes, Klepp, Lye eller Ålgård hvis du ønsker skyte med rifla di.

Stavanger by har nemlig sitt eget skytterlag, nemlig Stavanger skytterlag.

Her er linken:

http://stavanger.skytterlag.no/

 

Holder til ved Hafrsfjord. Ca 5 min. kjøring fra sentrum.

På hjemmesiden vår burde du finne det som er nødvendig av informasjon.

Hvis det er noe mer du lurer på svarer jeg gjerne på PM

Velkommen skal du være.

Link to comment
Share on other sites

Takker for masse informative svar, veldig hjelpsomt for en stakkars emigrant :-)

 

Spesielt banen på Madla virker spennende, da denne ligger i overkommelig avstand for meg.

Jeg kommer nok til å sende deg et par spørsmål på privaten, Origo.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg er også på jakt etter litt skyte trening, først og fremst med mauser og jernsikte men også med

22lr. Jeg kommer ikke til å ta storviltprøven i år så jeg trenger egentlig bare skytetrening.

 

Er det slik at man kun skyter på visse klokkeslett, eller er det kun viss man skal få registrert de 30?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også på jakt etter litt skyte trening, først og fremst med mauser og jernsikte men også med

22lr. Jeg kommer ikke til å ta storviltprøven i år så jeg trenger egentlig bare skytetrening.

 

Er det slik at man kun skyter på visse klokkeslett, eller er det kun viss man skal få registrert de 30?

 

Hvis du drar opp til f.eks. Vatne, er det bare å si at du vil trene. Banen holder oppe for vanlige

jegere/skyttere mandager og torsdager fra kl. 18.00 - 21.00

Som sagt tidligere i tråden skytes det med mye rart på den banen, så du er nok hjertelig

velkommen med både Mauser og .22 :wink:

Hver skytter går frem og lapper selv. Kun prøven som foregår elektronisk.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...