Jump to content

MMS Viltkamera tips og triks (Scoutguard550M)


nix cabriolix

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Har kjøpt meg et LTL ACORN 5210mm kamera. Er det noen som har en idiotsikker forklaring på hvordan jeg får den til å sende bilder?

Det sitter telenor kontant i kamera, selv har jeg tele2 men det skal vel ikke spille noen rolle bortsett ifra at jeg må betale for bildene.

Har satt det opp etter det jeg har forstått av forklaringer her.

Url http://mmsc

APN Telenor

Gateway 10.10.10.11

Port 8080

Telefon nr xxxxxxxx

user dj

passord dj

Link to comment
Share on other sites

Har problem med at simkortet mister forbindelsen. Må ta det ut og sette det inn igjen for at det skal virke. går en dag eller to så er det på`n igjen. Hvorfor? Bruker telenor å dekningen er grei.

Kamera har stått ute i fire dager, sendt fire bilder de to første dagene. Tømte kamera for bilder i dag, da hadde det tatt 60 bilder :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei jeg har et spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med,

 

Jeg holder på å sette opp ett scoutguard kamera for bruk på network norway. Har tydeligvis funnet rett ip adresse og greier for det sender MMS som bare det, men når jeg setter kameraet til å sende både MMS og mail så kommer det opp en feilmelding som sier at det er for svakt signal (jeg opererer nå i test mode).

 

Såvidt jeg kan se så betyr dette at kameraet prøver å sende avgårde to separate beskjeder når det står i i "sende til begge" modus, en MMS og en mail beskjed. For meg kan det da se ut som om kameraet prøver å sende avgårde datapakken til mailen først, misslykkes i dette og da også dropper å sende MMS bildet. Er jeg inne på rett spor her, eller er jeg ute på vidda? Jeg har bare brukt fjernkontrollen til å sette opp kameraet, siden jeg sitter her med en Mac og derfor ikke kan åpne .ini filer. Når man legger ting inn på denne måten så får man bare lagt inn MMS oppsettet, men såvidt jeg har forstått det så skal ikke dette være noe problem, da begge deler går avårde med GPRS?

 

Har forresten noen av dere prøvd å bruke kameraet i områder uten network norway dekning? Fungerer kameraet som en telefon gjør i disse tilfellene og slår over på Telenor? Hvis ikke, er det noen måte man kan velge leveradør i instillingene, som på en telefon?

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Har en kompis som har Acorn 5210 .

Han har kjøpt seg netcom kontant med frifamilie eller hva det heter.

Men får ikke satt opp kameraet.

Er det noen som har ett setup som virker for netcom.

Fikk ikke til med det ferdig innstilte på kameraet.

Er det noe triks med netcom kontant kortet ? har deaktivert koden allerede ?

Prøvde også et setup som han fant på denne siden her

 

Trenger hjelp her

Link to comment
Share on other sites

Auto-oppsettet for Netcom skal fungere greit.

Hadde en henvendelse om lingnende problem med Netcom kontantkort, der det til slutt viste seg at SIM-kortet var midlertidig sperret pga. lite bruk i en periode.

 

Så sjekk først om dette kan være tilfelle, og at det er penger på kontantkortet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ser at det kommer viltkameraer med rødt , hvitt og blått IR lys

Hva er egentlig forskjellen på dette ?

Er det noen lys som er mer synelig enn andre , gir bedre bilde i mørke .

Kan dyrene se dette ?

Fikk høre at blått er det beste ?

 

Håper noen med slike kunnskaper kan fortelle en enkel sjel dette.

Vil selfølgelig ha det beste :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Den kan sende daglige rapporter på sms. Da med antall video og bilder tatt.

Jeg satte mitt i drift i natt, så kl 12 idag skal jeg etter planen få beskjed. Vet ikke hva som skjer om ingenting er fanget.

 

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Har satt inn netcom kontantkort i SG550M. Instillingene for mms er riktige. Jeg får opp følgende melding: disable pin code. Pin koden har jeg slått av på simkortet med tlf. Får ikke opp mobilforhold eller noe.

Prøvde å få kamera til å sende mms og da kommer det bilde på tlf.(tvangssending)

Da virker det også ellers, men så fort jeg slår av kameraet igjen kommer feilmeldingen, og jeg er nødt til å tvinge kamera til å sende for at det skal virke igjen.... noen som har vært borti dette og har løsninger?

Kanskje litt vanskelig forklart men.... dere får legge litt godvilje til....

Link to comment
Share on other sites

Noen som erfarer noe ang. rekkevidde på denne?

 

Jeg hadde PIR sensitivity på normal.

De 3 siste dagene har jeg satt den til høy, og det har vært rev på åtet.

I tillegg til kråkefugl og skjærer.

 

Den tar fortsatt ikke bilde.

Jeg må stille meg 3 meter ifra kameraet, og stå der i drøyt 10 sekunder før den bestemmer seg for å ta bilder. Da tikker det inn MMS 3-4 min etterpå.

Ikke helt som jeg har blitt forespeilet...

Grunn til reklamasjon?

Link to comment
Share on other sites

Hei

Fikk mitt kamera for noen dager siden og testet det i stua på fruen.

det tok 50 bilder og vekslet mellom svart/hvitt og fasrger etter lysstyrken.

Så la jeg merke til ei slags linse som ligger løst foran kameralinsen. Er dette noe som beveger seg foran ved endring av sort/&hvitt eller farger?

Dagen etter var nytt og større minnekort samt kontantkort handlet inn.

Kameraet ble programert med fjerkontrollen og satt i stua til min far. Etter en liten stund tikka det inn 2 mms med bilde av min onkel i stua til min far.

Alt virket og jeg ble kjempe imponert. Alt virket etter programmeringa. Kun 2 mms i døgnet og den sendte. ca 50 bilder til ble tatt før jeg hentet det.

MEN SÅ I DAG PÅ SELVESTE JULAFTEN:

Jeg tok frem kameraet igjen og skulle se på laserstrålen før jeg satte det på reveåta så jeg fikk se åssen rever som dreiv der i romjula. Men næ har kameraet klikka!

Låser seg med hvit skjerm når det blir satt i test mode og fjernkontrollen fungerer ikke.

Kameraet tar ikke bilder lenger og jeg må ta ut batteriboksen hver gang jeg skal flytte bryteren mellom av på og test.

Hva faen har skjedd?

Er det bare å sende det inn igjen til jævelen som solgte det til meg eller finnes det en slags oppdatering eller noe man kan prøve å få lagt inn?

Noen som har opplevd tilsvarende? :evil::evil::twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 9 months later...

får ikke kameraet mitt til å sende. noen som har ett anna opsett til netcom enn det her?

 

; for MMS application

[MMS Setting]

URL=http://mm/

APN=netcom

IP=212.169.66.4

Port=8080

Account=

Password=

[Address]

PhoneNum1=004794806130

PhoneNum2=

PhoneNum3=

PhoneNum4=

Email1=

Email2=

Email3=

Email4=

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

@vegardap: ekstra lang antenne finner du hos http://www.keepguard.no" target="_blank, har ikke prøvd denne, men skal invisteres når de får det på lager igjen.

Jeg bruker for det meste eksternt batteri kjøpt hos biltema, varer veldig lenge. Pleier å sette på 1amp sikring på +polen for å være litt føre var. Legger isopor rundt batteriet, ett par lag med glassfiberstrier og epoxy. Batterikassa graver jeg ned i snøen om vinteren, skal mye kulde til før batteriet ''sovner'' da.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Noen andre som har problemer med at ikke kamrra vil reagere på bevegelser? Satt det ut for første gang på tirsdag, men det har ikke tatt bilder siden jeg satt det opp. Har hoppet og tråkket rundt det for å se om det reagerer, men det er helt dødt:(

 

-har laget ett kamera hus for ekstra brakyttelse.

-satt i helt nye batterier

-henger på en fin og åpen plass med godt lys

Osv osv...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...
Noen andre som har problemer med at ikke kamrra vil reagere på bevegelser? Satt det ut for første gang på tirsdag, men det har ikke tatt bilder siden jeg satt det opp. Har hoppet og tråkket rundt det for å se om det reagerer, men det er helt dødt:(

 

-har laget ett kamera hus for ekstra brakyttelse.

-satt i helt nye batterier

-henger på en fin og åpen plass med godt lys

Osv osv...

 

Sliter litt med samme problemet. Virker som om ir-sensoren er veldig ustabil. Noen ganger tar den ikke bilder i det hele, mens andre ganger tar den bilder nesten før jeg beveger meg forran kamera. Dette gjelder på dagtid. På nattestid ser det ut til å fungere greit. Har gått igjennom innstillingene noen titalls ganger, får å prøve å løse problemet, men finner ikke ut av det. Har du kommet frem til noe løsning på dette problemet?

 

Til dere som slite med dårlig dekkning, kan jeg anbefale å bruke skogsantennen til jaktradioen Lafayette ms155. Den passer rett inn på uttaket på kameraet.

Link to comment
Share on other sites

Noen andre som har problemer med at ikke kamrra vil reagere på bevegelser? Satt det ut for første gang på tirsdag, men det har ikke tatt bilder siden jeg satt det opp. Har hoppet og tråkket rundt det for å se om det reagerer, men det er helt dødt:(

 

-har laget ett kamera hus for ekstra brakyttelse.

-satt i helt nye batterier

-henger på en fin og åpen plass med godt lys

Osv osv...

 

Sliter litt med samme problemet. Virker som om ir-sensoren er veldig ustabil. Noen ganger tar den ikke bilder i det hele, mens andre ganger tar den bilder nesten før jeg beveger meg forran kamera. Dette gjelder på dagtid. På nattestid ser det ut til å fungere greit. Har gått igjennom innstillingene noen titalls ganger, får å prøve å løse problemet, men finner ikke ut av det. Har du kommet frem til noe løsning på dette problemet?

 

Til dere som slite med dårlig dekkning, kan jeg anbefale å bruke skogsantennen til jaktradioen Lafayette ms155. Den passer rett inn på uttaket på kameraet.

 

 

Testet skogsantennen i dag, men det ble ikke noe bedre dekning. Så den er bare å glemme.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Har nettopp kjøpt SM880MK-8M, prøver å sette opp for MMS, har kjøpt Chess tvilingsurf, men finner ikke noe oppsett som fungerer. Har prøvd det oppsettet som står tidligere i denne tråden angående Chess, men når jeg kjører en test så stopper det opp i step 10 og jeg får en error 3935. NOen som vet hva dette betyr?

 

Mvh Fredrik Haaland

Link to comment
Share on other sites

Ny batteri luke ble bestilt fra Brunst. Veldig fin service forøvrig.

 

Jeg har fått One Call kort. Jeg har deaktivert pinkoden via vanlig mobil.

 

Alikevel får jeg et simkort med kryss over ikon på Scoutguard550M. Vet ikke om det er et godt tegn eller ei. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde dekning i telefonen jeg prøvde den i.

 

Er det noen som får det til å fungere med One Call i Scoutguard? Om ja. Kan noen være så snill å bare copy paste rådataen for MMS til meg. Har forsøkt via diverse sider og tips, men jeg får ikke mannskiten til å fungere! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Noen som vet om Scoutguard 550M som ligger på XXL er den nyeste versjonen? Ser at Jaktdepotet advarer mot at mange forhandlere fortsatt selger den gamle versjonen mens de selv selger den nye oppgradert i 2013 med forbedret antenne, samt nytt design rundt antenne og batterier for bedre vanntetthet.

 

Jeg stoler nemlig ikke på XXL-betjeningen over telefon.

 

Takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Mener jeg så at JD hadde blingset litt med bildene, mener det var bilde av 882 istedet for 550 i en del annonser.

 

Folk får si hva de vil, men den desidert minst trøblete modellen så langt har vært den andre 5mpx-versjonen, dvs den som hette SG550M-31. Denne er utgått. Den verste (i hovedsak en produksjonsserie i 2011) var den første 5mpx-versjonen, mens den siste de har kommet med er bra men litt flere mandagsmodeller og en del "quirks" som amerikanerne sier. Bl.a har jeg vært borti tilfeller der den siste versjonen ikke har fungert med enkelte sim-kort, mens samme simkort har fungert 100% i mitt eget 550M-31

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...