Jump to content

Sikte til revolver, LPA TXT


vingemutteren

Recommended Posts

Heisan, er det noen her med erfaringer med LPA sine TXT sikter til S&W revolvere?

 

Vurderer disse siktene på flere revolvere.

 

Samtidig har jeg weigand sitt sikteblad på en revolver fra før (funker jo greit det).

Og har derved 4 alternative sikter å velge mellom, uten om original siktet.

 

Noen som har for og i mot informasjon på disse siktene (og spesielt TXT serien)?

 

Weigand sikteblad (som finnes med forskjellige skurbredder).

 

LPA TXT, finnes i både med og uten fiberoptiske dotter ved skur.

 

Bowen sitt sikte.

 

Aristrokat skinne.

Link to comment
Share on other sites

Tja, jeg har bare S&W erfaring med TXT siktet, sammen med org. forsikte på 686. Veldig bra der. Bowen har jeg på noen Rugere og er svært godt fornøyd med de. Aristokrat har jeg desverre ingen erfaring med, men vil vel egentlig tro det er det beste av dem, men "alt til sitt bruk"

Weigand forsikte foten bruker S&W classic serie forsikter, men vil bygge noe i høyden avhenggig av montering. Rustfrie S&Wer bør kunne byttse ut forsikte på, slik at Weigand ikke trengs (skal vel også gå på blå, men der er ofte stiften som holder siktet "usynlig")

Link to comment
Share on other sites

Har montert et TXT på min S&W m10. Funker fint, men synes det er litt mye luft i skuret.

 

Passer SVJV bare på nyere smither som er borret og gjenget for å montere annet enn originalsiktet. På en smith med kun fast sikte må det maskineres ganske mye for å få det på plass.

Link to comment
Share on other sites

Har i alt 3 stk. TXT og er godt fornøyd.

Virker som et solid sikte med markante knepp i motsetning til S&W originaldrit.

Har også Aristocrat, men samtlige av TXT´ene ble montert på revolverne etter flere års skyting med Aristocrat på feltrevolveren.

Fordelen med Aristocratskinne er etter min mening den ekstra vekten, samt at selve siktene er av meget god kvalitet uten reflekser av noe slag.

Du får også utgaver med tri-set for bruk i PPC.

Nå har jeg like gode sikter på revolverne med TXT, men der var den ekstra vekten fra en skinne ikke ønskelig for meg.

Det finnes også en Aristocratskinne i aluminium for de som ønsker tri-set, men uten all den ekstra vekten en stålskinne vil gir.

Min personlige konklusjon blir derfor som følger.

TXT: Godt sikte, krever separat korn, lav pris, lav vekt.

Skinne: Høy vekt (mindre for alu), gode sikter uten behov for separat korn, høy pris, mulighet for tri-set.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig enig med "El Gringo" her. Bytta til LPA sikte her i sommer på min S&W 629-44mag, med 8 3/8 løp. Ikke no særlig de orginale siktene, men måtte kjøpe nytt korn etter LPA baksikte kom på, kornet ble for lavt...Bytta ut det orginale og satt på ett "Weigann" med 300" høyde. Det ble kjempe :D

 

Men hvem tar inn "BOWEN" sikter her til lands??? Jeg får ikke kjøpt noe slags form for siktemidler fra USA.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har for og i mot informasjon på disse siktene (og spesielt TXT serien)?

 

I tillegg til de du nevner så fantes det også et Millet baksikte(ute av produksjon). Dette har jeg på min 868, og jeg skulle gjerne hatt et til, til snubb prosjektet mitt.

 

Tror kanskje Brownells har de på lager.

p_601503312_1.jpg

Det jeg har er med helsvart target sikteblad.

 

Jeg tror nok det havner et LPA TXT på feltrevolveren etervært, også havner Millet sikte på snubben.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Med Weigand og baksikte, mente jeg sikteblad på org baksikte (det har jeg på 586en), men da har en fortsatt S&W sikte justeringen, som er så som så etter mitt syn.

 

De finnes i forskjellige bredder på skuret (Midway selger mye Weigand).

956921.jpg

http://www.midwaynorge.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=956921

 

Ellers vurderer jeg å sette på en Weigand kornfort av classic typen (lik som på 629), slik at man lett og kjapt kan endre forsiktet (av og til ønsker en rød/grøn punkt, og av og til er target korn tingen).

 

726370.jpg

891818.jpg

For korn av denne typen:

991644.jpg

Link to comment
Share on other sites

I tillegg til de du nevner så fantes det også et Millet baksikte(ute av produksjon). Dette har jeg på min 868, og jeg skulle gjerne hatt et til, til snubb prosjektet mitt.

Ligger et på Ebay nå (.360 høyde, men ikke noe problem å file ned ved behov).

Noen er villige til å putte det hele i en foret konvolutt og sende til en rimelig penge.

Han her sender tydeligvis over hele verden: http://cgi.ebay.com/Millett-Smith-Wesso ... 2eb1f838f2

Link to comment
Share on other sites

Men jeg liker LPA sine TXT sikter av utseende, har på en måte en god magefølelse for disse.

Men bakdelen er vel at formsydde hylster ikke passer?

 

http://www.huntershouse.dk/kat727-LPA-sigtemidler/side3741-TXT-serien.html

 

http://www.huntershouse.dk/kat727-LPA-sigtemidler/side3742-TXT-Fiber-serien.html

 

TXT-thumb.jpg

 

Er vel Børselars som er importør her til lands?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Bowen siktet er i hvertfall solidt nok, og virker som en god kombinasjon av orginal utførelse og ett skikkelig skur.

 

..Finnes hos Brownells..

 

Tror ikke Bowen står på Brownells liste over produsenter som er registrert og godkjent for eksport av "department of state".

Har ikke fått noen oppdatert liste på en stund, kanskje på tide å maile dem og spørre.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så enkelt, produsenten må stå på lista, i tillegg til at det ikke skal koste mer enn 100dollar. En kompis fikk nettopp(forrige uke) kansellert en EGW Hammer strut til 1911 fra en ordre, fordi EGW ikke stod på lista. Alt annet i bestillingen gikk greit.

 

Skal som sagt maile brownells og be om en oppdatert liste.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg har kjøpt LPA TXT fra huntershouse til min S&W 686. Veldig fornøyd, hadde ikke noe problem med høyden på siktet.

 

Spør etter match framsikte. Da får du den den typen som var på det nederste bildet av de fire framsiktene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg - som mange andre - bestiller fra X.

 

Et lite tips:

 

Forespør om de kan bekrefte levering av det du bestiller - før de trekker kortet ditt!!!!

 

Hvis ikke - kan du risikere å få tilsendt det du egentlig har minst bruk for - med full porto/tollbehandlingsgebyr.

 

Og da blir det ikke mye "julekveld" :?

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...