Jump to content

Restaurere gammelt foto


Frost

Recommended Posts

Har fått hånd om ett gammelt foto av min oldefar som jeg gjerne skulle hatt ”restaurert”, hvis det er mulig. Fotoet er veldig mørkt og bærer preg av tidens tann. Ønsker tips om hvor eller hvordan man kan få fikset på dette bildet, da jeg gjerne skulle hatt det på veggen.

 

Det er sikkert ett skudd i blinde, men om noen kan se hvilken hagle det er på bildet så hadde det vært artig å vite. Jeg vet ingenting om hagla, bortsett fra at den ble konfiskert under krigen. Bildet er mest sannsynlig tatt på 1930’tallet.

 

Bildet her er fotografert av originalen som er 40x50cm:

v62pt0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du kan kontakte meg i morgen på tlf.Jeg har jobbet mye med foto og innramming. Men det som er,er at jeg kan ha opplysninger om hvor glassplaten/negativet til det bildet kan befinne seg hvis bildet er tadd i Vesterålen? Å hvordan du kan gå fram for å få hånd om det hvist det enda eksisterer.

Utflytta Vesteråling jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Har googlet di opplysningene,men kom ikke fram til noe fornuftig. R.Ring er mest sannsylig den fotografen som produsert bildet i sin tid. Å ikke nødvendigvis fotografen som tok bildet.

Vet du hvor i Vesterålen det bildet er tadd,å ca årstall? Det kan se ut som din bestefar er guide for noen engelske lorder som jaktet mye i Vesterålen på slutten av 1800 tallet.(Er ganske uvanlig med G.S bland di innfødte på den tiden. Men det kan å være en hund han har fått enten fra en rikmann eller fra en annen som guidet dem) Var veldig utbredt på den tiden.

Link to comment
Share on other sites

Fotograf var mest sannsynlig en kar med etternavnet Froan, og bildet er tatt i Hognfjorden. Årstallet er jeg usikker på, men seint 20 tidlig 30'tall er sannsynlig. Han hadde flere GS oppgjennom tiden, og dette var hunder han fikk av rikfolk som han drev og trente opp hunder for.

Link to comment
Share on other sites

Har fått hånd om ett gammelt foto av min oldefar som jeg gjerne skulle hatt ”restaurert”, hvis det er mulig. Fotoet er veldig mørkt og bærer preg av tidens tann. Ønsker tips om hvor eller hvordan man kan få fikset på dette bildet, da jeg gjerne skulle hatt det på veggen.

 

Bildet her er fotografert av originalen som er 40x50cm:

v62pt0.jpg

 

Hei!

 

Kan sikkert "ta en titt" på bildet over nyttår....

Link to comment
Share on other sites

PM er sendt MorganKane, så får han se om han kan finne noe i sitt arkiv angående hagla.

 

Har vært innom en lokal fotobutikk og undersøkt litt i dag. De hadde ikke skanner som var stor nok til å ta bildet, men ville prøve å fotografere bildet for så å prøve å fikse på det. Jeg har ikke greie på det, men ville det ikke gi best resultat ved en skanning? Bildet er 40x50cm så det må vel finnes skannere som kan ta dette bildet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...