Jump to content

picatinny skinne til sauer 200 str


Trondheim

Recommended Posts

Hei! Tenkte og få maskinert ei skinne med 20 moa og lurte derfor om det er noen som har tegninger og mål som de vil dele :?: Har prøvd å lett litt på kammeret men har ikke funnet noe, mulig jeg må finne frem brillene :D

 

Jaktdepotet har ferdige skinner med 20 MOA tilt til 200 STR

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Finner ikke skinna på jaktdepotet sine sider men får prøve å ringe de, tegningene er til stor hjelp. Må holde skapertrangen i sjakk :P , men er stygt redd det blir frest til noen skinner uansett. Har og fått tilbakemelding om at en bruker på forumet har liggende så jeg avventer til jeg får tilbakemelding fra han.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Ehhh . litt grønn på disse navnene som dere skriver her , men er det da denne skinnen som du erstatter dioptersikte med for å få på kikkertsikte i stede som heter picatinny ? og ka e 20 moa? vist det er den kan eg få ett tips kor i statene denne går ann å få tak i ?

Link to comment
Share on other sites

Picatinny er en type spor som finnes på kikkertskinner. Dette er en amerikansk standard og det leveres mye utstyr som passer i disse sporene.

20MOA er elevasjon på skinna. Dette er for å ha flere "høydeklikk" tilgjengelig for skyting på lengre hold.

Elevasjon på skinna er ikke nødvendig for vanlig jaktbruk.

 

I statene kan du kjøpe skinne til "SSG 3000" som har samme låskasse som STR 200.

AI (accuracy international) og US Optics har noen skinner.

 

Dette ble kanskje ikke så veldig godt forklart, så spør gjerne igjen om det fortsatt er noe som er uklart.

Link to comment
Share on other sites

oki takk for det . ble litt klok . det som eg er på jakt etter er en skinne (sikkert denne som du snakker om ) som eg kan ha oppå saueren så eg kan montere ett enkelt kikkertsikte på , til jakt . og vist det er det som du snakker om , så kor får eg kjøpt ett sånt og kor mye vil det koste til norge ? gjerne en link Takk på forhånd :)

Link to comment
Share on other sites

...så kor får eg kjøpt ett sånt og kor mye vil det koste til norge ? gjerne en link Takk på forhånd :)

 

Tror du sliter med å finne picatinny til Sauer 200str (eller er det en jaktsauer?) rimeligere enn Jaktdepotets til 1.190,-. Hvis jakt er hovedmålet, så tror jeg jeg hadde droppet 20MOA-versjonen, kjøpt 0MOA. Du trener også ringer som passer til picatinny/weaver og det kan du spare penger på å hente fra utlandet. Da må du også vite hvilken kikkert du har tenkt å bruke får å få rett høyde og diameter (25,5mm/30mm etc.).

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

det er til en sauer 200 som eg har lyst til å bygge om til jakt på høsten sånn at ungene kan vere med ( ja det er de som konkurere med den også ) sikte er ikke bestemt enda , men hadde vert greit å vite kor eg kan få kjøpt sånne skinner da . :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker denne fra IEA Mil-Optics, stabil skinne med 6 klemmskruer + 2 skruer som går ned i fremre del av låskassa. Ingen boring og gjenging for å få denne på plass. Om skinna har tilt vet jeg ikke, men med mitt oppsett har jeg nok klikk i S&B 4-16x50 PMII til å nå ca 1100 meter.

 

http://www.mil-optics.de/Seite-63

 

Link til tråd hvor skinna er i bruk.

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=56348

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker denne fra IEA Mil-Optics, stabil skinne med 6 klemmskruer + 2 skruer som går ned i fremre del av låskassa. Ingen boring og gjenging for å få denne på plass. Om skinna har tilt vet jeg ikke, men med mitt oppsett har jeg nok klikk i S&B 4-16x50 PMII til å nå ca 1100 meter.

 

http://www.mil-optics.de/Seite-63

 

Link til tråd hvor skinna er i bruk.

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=56348

 

:arrow: Har du fått testet denne skikkelig?

:arrow: Er den i stål?

Litt skeptisk til bare to låseskruer.... Må få tak i en ny, siden min Jaktdepotet skinne ikke tåler rekylkreftene med PMII 5-25x56 montert. Selv om jeg har festet den med en skrue i forkant har hele greia klart å flytte seg bakover, med bøyd skrue som resultat :twisted:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har testet litt.

Nå i høst har det blitt skutt ca 1000 skudd med den tunge S&B PMII kikkerten fastskrudd i skinna. Ingen ting har flyttet seg det aller minste så langt.

Skinna er i såkalt high grade Aluminium (7075) og det virker sterkt nok i massevis.

 

Ikke har jeg skrudd fast så jæklig hardt heller, har brukt den korte enden på en unbrakonøkkel som arm og trekt til "passe".. :)

Link to comment
Share on other sites

Beklager så meget, men jeg kom i skade for å skrive at skinna var fra Landrø :oops: Mente Jaktdepotet. Har rettet dette i forrige innlegg. Måtte lage en "rekylstopp" i bakkant som nødløsning før skyting til helga. Min klare konklusjon er at JD sin skinne er for svak, Punktum.

 

Kjell Olav, den høres solid nok ut og takk for tidligere PM, der du for såvidt svarte meg, glemte av i iveren etter å få tak i ny:D Går å spekulerer på denne eller US-optics. Fra US-optics må en bore i kassa, men den har tilt. I tillegg er det noen svensker som driver å få til noe, men dette ser ut til å drøye ut..... Link:

 

http://www.longrangedesign.com/Skena%20 ... %20str.htm" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Mener det er flere som har opplevd at skinna fra JD sklir i sporene på kassa.

 

Stemmer det, vi hadde en hyggelig runde med pm... :wink:

Jeg tror du blir fornøyd med skinna til IEA, den virker så langt veldig bra. Tiden vil vise om det holder, spør meg igjen om ett år eller to. Men, jeg har som sagt troen. :)

 

Det virker som den "svenskeskinna" har stått "stand by" lenge nå.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hadde det vært meg som skullle ha kikkert på en 200, hadde eg nok valgt sphur sine montasjer fra sverige.

 

 

Sphur ser bunnsolid ut, men siden jeg er ute etter en skinne som kan benytte flere kikkerter, er ikke Sphur noen alternativ for meg, siden hele monatsjen er intergrert.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 5 months later...
Helst noe som holder innskyting ved av på montering.

Her tror jeg du skal få lete lenge for å finne en løsning som ikke endrer treffpunkt. Spørsmålet er heller, hvor mye kan du akseptere?

 

Jeg gjorde en slik variant:

normal_picatinny200str.jpg

Om du lar skinnen være litt kortere kan du sikkert få plass til dioptern bakom.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Hei.

 

Skal ha kikkert montasje til en 200 STR, men sliter med å bestemme meg. Kalibret er 6,5x55.

Har lest rundt om på kammeret men ikke funnet klare svar.

 

Skal i utgangspunktet ikke drive med noe utpreget langholdskyting, men er jo kjekt å kunne ha klikk ut til 1000 meter, man vet jo aldri.

I første omgang er det ut til 500 som er målet.

 

Kikkerten er en Zeiss Victory 3-12X56 ret 60 2.plan m/ASV.

Er usikker på hvor mye jeg kan tilte denne og få nullstilt på 100 meter? Og hvor langt jeg kan rekke uten å tilte.

 

Er også opptatt av att kikkerten ikke blir for høy.

 

Når det gjelder ringer/baser er det Optilock som er planen.

 

 

Det er tre alternativer jeg har kommet fram til:

 

http://www.mil-optics.de/63/Montagen/Zubeh%C3%B6r/IEAPicatinnyschienen/SSG3000

 

Ser ut til å være fra tyskland.

Ingen tilt.

Godt festet til låskassen.

I aluminium.

Hvordan er den å få til Norge?

 

http://hgfirearms.dk/shop/sauer-200-str-282p.html

 

Fra Danmark.

Kan fåes med tilt. Tenker på 10 moa.

godt festet.

Noe høy??

I stål.

Går vel greit å få til Norge.

 

http://skytterlinken.mamutweb.com/Shop/Product/Kikkertmontasje-st%C3%A5l-Picatinny-EAW-Sauer-200/20021790

 

I Norge.

Ingen tilt.

"bankes" inn på sporet og festes med to skruer i framkant. Er tvilende til hvordan dette holder??

I stål.

Er vel den laveste av de tre.

 

 

 

Noe som har gjort seg erfaringer med disse produktene og vil dele dem?

Trenger jeg tilt på skinna?

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...