Jump to content

Norges Våpenforhandlere - Gode / Negative erfaringer


Ferskingeen

Recommended Posts

Ditt favoritt nettsted; (legg ved link til respektivt nettsted)

l

Hvorfor?

 

Din favoritt butikk;

 

Hvorfor?

 

Jeg har lett som en gal de siste dagene for en oversikt over våpen forhandlere på nett og i butikk.

 

Jeg finner ikke stort, veldig mange gamle og utdaterte nettsider.

 

Så jeg tenkte jeg kunne lage en oversikt med kommentarer fra kammerets bruker, hvilke å anbefale, hvilke å styre unna.

 

Av den enkle grunn og gjøre våpenkjøp/våpendeler og innformasjonsletning (pris/tilgjenglighet) lettere tilgjengelig for forbrukerne.

 

Kanskje ikke riktig del av forumet og legge denne posten, visst den finnes fra før, vis meg det. Jeg fant den ikke ved hjelp av søkefunksjonen :)

 

Jeg kommer til å legge alle linkene og butikkene, med kometarer i en post etterhvert :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

www.abcfritid.no

Hvorfor, for de har et godt utvalg, kanskje litt dårlig på våpen, men på tilbehør og bekledning, og spesielt ammo. Og trivelige folk.

 

Abcfritid på røra og sportshytta på steinkjer

Abc: fordi de har trivelige folk og et godt utvalg, samt trivelige lokaler så du blir der lengre enn planlagt.

Sportshytta har godt utvalg i utstyr og go peiling på våpen, triveli og droppe innom en time eller 2 for å slå av ein prat.

 

Nevner ikke nettsiden til sportshytta da den er den kanskje den mest tragiske nettsiden. men håper den kommer seg.

Link to comment
Share on other sites

Ser at ABCfritid får ros over her. Jeg var i kontakt med dem der jeg spurte hvordan det kunne ha seg at de jevnt over lå 25% dyrere på kuler enn tilsvarende kuler hos Midway Norge. Dette har jeg enda ikke fått svar på...... I min verden trodde jeg faktisk at Midway var blandt de aller dyreste i markedet, men der tok jeg skammelig feil. På det tidspunktet jeg sendte forespørselen, hadde de akkurat en julekampanje gående med store tilbud, kan ikke si jeg ble imponert. Men, jeg har ingen praktisk erfaring med butikken så jeg skal ikke dømme dem nord og ned, er bare litt overrasket.....

Link to comment
Share on other sites

http://www.jaktdepotet.no/

 

Landets mest proffe og oppdaterte nettbutikk.

 

 

 

Vil bare si at om man trykker på linken til Jaktdepotet står det at nettbutikken ikke er oppdatert. Må vel legge til at jeg har handlet ved depotet flere ganger og er godt fornøyd.

 

Ladekomponenter handles av http://www.hjemmelading.no

 

Har handlet ved mange av landets våpenforhandlere, og kan vel si at jeg stort sett har vært fornøyd.

 

Har vel handlet de fleste våpen av lokale forhandlere som også er børsemakere.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vil vedde mot at denne tråden blir stoppet før det har gått 3 sider ? :mrgreen:

Jeg skjønner hva du mener, "El Gringo", så jeg skriver likesågodt litt med blåskrift med en gang! Tråden blir holdt under oppsikt, og tatt opp til vurdering etterhvert!

 

Er det slik å forstå at det er greit å skryte av butikker, men ikke nevne de man har hatt negative opplevelser med?

 

Uten å nevne noen spesielle så må jeg vel si at en del sportsbutikker rundt omrking i landet bærer preg av at det ikke akkurat er arbeidsledighet her i landet. Pay peanuts - get monkeys.

Link to comment
Share on other sites

har gode erfaringer med jaktpartner Elverum.

www.jaktpartner.no

men jeg må si jeg er en smule innhabil der. så derfor vil jeg la noen andre ta over det for meg.

men ellers www.jaktogfriluft.no har jeg litt erfaring med å fått bra service

ladekomponenter handles hos også nevnt oppi her. www.hjemmelading.no og www.midway.no

 

greie priser og greier å skaffe det meste til laderen

Link to comment
Share on other sites

Jaktdepotet har jo en genial butikk hvis man kan reise dit fysisk da. I alle andre våpenbutikker jeg har besøkt, så er våpnene låst fast eller innelåst. Ikke her. Her er det bare å forsyne seg, kladde og klå og holde og kikke og prøve til man ikke orker mer! Supert!

 

Norsk Jakt må jo ha en av Norges triveligste innehavere. Meget god service!

 

Alm Våpen og Villmark, har ikke vært i butikken, men har ringt dem ved noen anledninger, og det er alltid super service og veldig imøtekommende folk.

Link to comment
Share on other sites

Jaktdepotet, jaktogfriluft, wingevåpen og tilogmed xxl.

 

Bare opplevd god service i disse butikkene når jeg har vært der eller hatt kontakt med de ellers.

 

Schou,jaktpartner Gjøvik, magne landrø og børselars veldig varierenede fra topp til helt elendig. Vansklige å få tak i og treige til å skaffe enkle ting.

 

Untakket her er jaktpartner som jeg nesten bare har hatt tull med og derfor handler så lite som mulig hos.

Link to comment
Share on other sites

Er det slik å forstå at det er greit å skryte av butikker, men ikke nevne de man har hatt negative opplevelser med?

Nå er vel både positive og negative opplevelser akkurat det - opplevelser. Det som en synes er langdryg venting, og en ekspeditør som er opptatt med tullprat med andre kunder, kan en annen oppleve som en interessant samtale, som en kanskje kan lære noe av. Det som en oppfatter som en munnrapp og morsom replikk, kan en annen oppfatte som flåsete eller uforskammet. Det som en oppfatter som en faglig interessante opplysninger, kan andre av oss oppfatte som unødvendig drøvtygging av selvfølgeligheter.

 

I utgangspunktet burde vi ha samme "kvalitetssikring", enten en videreformidler positive eller negative erfaringer.

 

Vi har imidlertid noe som kalles "sutretråder" her på forumet - en kommer med en negativ bemerkning, og så skal plutselig mange konkurrere i å ha hatt de grusomste opplevelsene i diverse våpensjapper. Slike opplevelser er som oftest bare underbygget av skribentens subjektive inntrykk.

 

For oss som drifter dette nettstedet, kommer også momenter som "tilsvarsrett" inn i bildet. Hvis noen skriver at "våpenhandler AA i BCdal er en ukyndig, grisk bedrager", har jo vedkommende rett til imøtegå dette. Da må han i tilfelle vite at dette er publisert på vårt utmerkede forum. Og hvem av oss skal i så tilfelle ha plikt til å opplyse han om det?

Link to comment
Share on other sites

- Wingevåpen - kjapp levering

- Capsicum - burde ringes, treg på epost // gikk direkte til produsent i ett tilfelle

- LJohansen - bra service og imøtekommende // minus: ikke pris på våpen oppgitt på nettsiden

- MidwayNorge - utrolig stort utvalg, lett å gå seg vill.

Link to comment
Share on other sites

Din favoritt butikk; Våpenhuset AS i Stavanger

 

Hvorfor?

- God og MEGET kyndig hjelp å få. Prismessig er de bra, utvalget er kanonbra både på nytt, brukt og antikk.

- Her kan man slå av en prat, er alltid noen "røverhistorier" å få enten fra de ansatte aller andre kunder. :)

Link to comment
Share on other sites

Rygge Våpen.

Bra utvalg og priser. Stort sett en kar som jobber så regn med noe venting hvis du kommer på populære tidspunkt.

Er børsemaker og ordner alt med våpenet der som kapp av løp, gjening til demper etc.

Ikke alle verden til hjemmeside men ring eller send mail. Kan ta litt tid å få svar på mail rett før jaktsesong.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte nylig kikkertsikte hos jaktfall.no. Selv om jeg bor i Østfold så tok jeg turen til Skien da jeg liker å tafse på ting jeg ønsker å handle. Veldig hyggelige og kunnskapsrike karer som sikret seg en stamkunde.

 

Ellers har jeg handlet våpen på Villmarkshuset på Jessheim, nok en hyggelige affære. Her ble det litt kluss med noen ringer/kikkertfester, men det ordnet seg i en fei :D

 

Ammo kjøpes som oftest på XXL i Ski siden jeg kjører forbi der daglig og prisene er akseptable. Hvertfal to av de som jobber i våpenavdelingen der er veldig serviceinnstilte.

 

Forøvrig er de fleste bedriftene jeg har vært borti utrolig dårlige til å svare på mail. På telefon er det stort sett alltid enklere å få svar. Unntaket, når det gjeder mail, er durano.no som gir rask og god tilbakemelding.

Link to comment
Share on other sites

mange våpenforretninger er etablert av jakt- og skyteivrige sjeler som kanskje ikke fokuserer like sterkt på kundeservice mv. Her tror jeg roten til mye tull starter. Nå både kunde og selger vet alt og da må det bli problemer..

 

tror jeg ville brukt jaktdepotet endel hvis jeg kunne reist dit, de hadde masse artige saker og kjekt å kunne se og holde ting :P men bor du så langt unna at du må bruke telefon da er det verre - for du får antagelig ikke tak i noen..

 

jakt og friluft var trivelige på tlf men klarer ikke å holde det de lover..

 

holdt nesten på å gi opp å få tak i ei rifle i høst -men fant heldgvis en trivelig privat selger på finn :wink:

Link to comment
Share on other sites

Våpenloftet: Stive prisar på det aller meste, men dei fleste som jobbar der, har høg kompetanse og gjere så godt dei kan for å hjelpe deg. Samt Hermann kan gjere børsemakaroppdrag på veldig kort varsel, dersom det er naudsynt - noko eg syntes er eit stort pluss.

Winge våpen: Har ikkje vert i butikken, men handla ein del med dei pr telefon, gode prisar og trivlege folk som hjelper deg så godt dei kan.

Jaktfall.no: Gode prisar, null frakt og rask levering, ein nettbutikk eg har fått sansen for ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...