Jump to content

Jaktfelt Krødsherad


skogens- konge

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Det blir en ny løype, med store forandringer i forhold til i fjor. Løypa blir 25-30 min kortere å gå enn i fjor. Da vi gjorde om løypa litt ble det muligheter for en del lange hold, og det hadde vi løst til å utnytte. Oppfordrer alle til å ta turen til Krødsherad for å skyte en løype med mange lange hold. Holda er lange, men innertreffen og ytertreffen blir jo større også.

Link to comment
Share on other sites

Er artig med ei løype med lange hold, selv om dette blir veldig krevende.....Er ikke mye man skal slenge på stående på hold ut mot 200m :)

 

Ja, et synes jeg også er moro. Jeg husker hold helt opp mot 280m, oppi Begna, for mange år siden. Jeg synes det i allefall bør være ett hold på 200m eller lengre, og kanskje ett på 160-180m. Jeg synes det er for lettvint å lage slike "luftbørse-løyper" bare. :?

Link to comment
Share on other sites

Hmm...

Får vel snart børste støvet av jaktfeltrifla da vel? :wink:

Jeg driver å setter sammen noe nå. Har brukt ei rein jaktbørse tidligere på de få stevnene jeg har deltatt på.

Med fem kilo børse er det mer å gå på, og jeg kan benytte sporterstokken til Lakelander'n hvis jeg skrur inn ei pipe med jaktprofil.

Har ingen kikkert med 12x som maks, men har en gammal Leupold 6,5-20 som jeg kan ha på toppen, og enda klare vektkravet med god margin.

Nå spørs det om nærgrensa til denne kikkerten er god nok. Jeg har enda ikke sikta utendørs med ferdig rigg.

 

Men vil det bli "too much" med sporterstokk? Vil det dukke opp flere med store stokker med tommelhull å greier på stevnene fremover?

Link to comment
Share on other sites

noe av det viktigste i felt er og ikke fryse, jeg har tenkt og ordne meg en diger vott som jeg skal legge i varmere i så avtrekks fingern ikke blir til kamstål. dette er viktigere en retikkel og stokk og kaliber. gleder med til løypa på krødern selv om det blir hardt og gjenta forige år.

Link to comment
Share on other sites

nei en kan trene og trene så mye som det,men rart med det når det er stevne , da byne hue og jobbe mer,en byne og tenke poeng og legger presset på seg så en blir redd for og dra i avtrekkern.og da blir mye av morroa borte.en må ta et og et skudd og være fornøyd med det.men når en reise at med 145p da er det ikke lett og si seg fornøyd.har skjedd meg :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Vi har alle forskjellige ambisjoner men ser helt klart at det er surt med 145 poeng. Da har du ett ordentlig drittskudd, som ødelegger og 29 perfekte.145 poeng er etter min mening den værst poengsummen å få. Da er det faktisk bedre med noe annet mye lengre ned på poengskalaen for da har man mye mer å ta tak i enn kanskje kok i nøtta som ikke er så lett å fikse....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
er det noen som kan si hvor banen ligger hen. veibeskrivelse på nettet en plass?

 

Kommer du fra hønefoss, kjører du riksvei 7, til du kommer til Hamremoen,(ca 4,5 mil). Da tar du a mot Krøderen å kjører 280. Ca 1 mil så er det skiltet fra veien ned til skyte banen.

 

Kommer du fra drammen, kjører du veien nesten opp til krøderen, ca en 4 km før er det skiltet ned til banen. Er lett å finne fram.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Det blir en ny løype, med store forandringer i forhold til i fjor. Løypa blir 25-30 min kortere å gå enn i fjor. Da vi gjorde om løypa litt ble det muligheter for en del lange hold, og det hadde vi løst til å utnytte. Oppfordrer alle til å ta turen til Krødsherad for å skyte en løype med mange lange hold. Holda er lange, men innertreffen og ytertreffen blir jo større også.

 

Passer løypa for en med kols og pusteproblemer ? Tåler ikke mye motbakke :(

Link to comment
Share on other sites

Det blir en ny løype, med store forandringer i forhold til i fjor. Løypa blir 25-30 min kortere å gå enn i fjor. Da vi gjorde om løypa litt ble det muligheter for en del lange hold, og det hadde vi løst til å utnytte. Oppfordrer alle til å ta turen til Krødsherad for å skyte en løype med mange lange hold. Holda er lange, men innertreffen og ytertreffen blir jo større også.

 

Passer løypa for en med kols og pusteproblemer ? Tåler ikke mye motbakke :(

 

Ja det er ikke noe problem, den eneste motbakken som er, er på fin vei. Det lengste du må gå i fra veien er 60 meter, og der er det flatt å fint. Du kan i teorien kjøre bil, hvis det er nødvendig. Så er ikke noe problem å komme gjennom løypa.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en av de 5 i sporter-A som ikke skjøt 150 på lørdag... :lol:

Det gikk sånn noenlunde inn til siste hold, men der sprakk det og 10 poeng forsvant. Rådyr stående på 150 meter med skjelvende lang arm, det gikk dårlig gitt! :mrgreen:

 

Artig å komme i gang ja, og en ekstra spiss på skytingen når man får bryne seg på litt ekstra lange hold.

Link to comment
Share on other sites

Det var en morsom løype, og en morsom opplevelse til å ha vært med for første gang. Blir nok liggende godt under nedre halvdel på resultatlista, men jeg er likevel fornøyd. Hadde to hold uten treff, ene var reven hvor jeg ikke fant noen god sittestilling, den andre var grevlingen hvor samlinga lå til venstre, dessverre utenfor treffområde. Da endte det på magre 68 poeng. Fikk noen kommentarer og spørsmål med hva jeg skjøt med, men det var bare hyggelig. Men RUM-en klarte å dytte kikkerten i panna på et par av sittende holda, så har en kul mellom øya :lol:

 

Dette blir nok gjentatt, skikkelig moro. :D

Link to comment
Share on other sites

veldig bra løype,er nok flere av holda der som er jaktrelaterte og lett skal det ikke være. endte på 146p litt synd jeg skrudde litt mye opp på hjorten og elgen, der mista jeg 4 poeng. all honør til manskapa til jan erik for et vel gjendomført stevne.

mvh hans petter løberg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Henger meg på her jeg også.Og jammen fikk vi for en gangs skyld flott vær i Krødsherad. Nesten litt for mye av det gode, siden vi fikk sola litt rett inn i kikkerten på hold 3 og 4, men sånn er det. Kan ikke forlange å få både i pose og sekk heller. Kjempefint stevne var det,og med 148 p. er iallefall jeg fornøyd. :P

Link to comment
Share on other sites

Resultatet fra krødsherad vil komme på hjemmesiden til boj cupen og hadelandscupen etterhvert, ska være sendt dit i efta. Vi skal også prøve å legge det ut på hjemmesiden å, men grunnet klunder med siden veit jeg ikke om det går.

http://www.dfs.no/krodsherad/" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Er ellers morro å høre at så mange er fornøyd med stevne, ble fint vær i helga å. Noen fikk nok klunder med sola, men er tross alt bedre det enn å ha -15 å snøsvær som i fjor. 3 stk på 150 viser at løypa var passe hard, trenger ikke å være flere som fyller.

Ble en bom for mye på meg for å hvede meg blant de aller beste i klassen, men er ikke så langt bak. Det var godt å se at det var flere som bommet, å ikke bare meg.

Link to comment
Share on other sites

Blir bom av å skyte på naboskiva også! Skal ikke skylde alt på motsola heller, var nok ikke lyst nok i toppen på skytteren på hold 3 & 4 gitt :) Er godt man ikke har lagt lista høyt for sesongen! :lol:

 

Fint stevne, ros til arrangøren fra min side! Alt gikk som på skinner, og det var artig å skyte ei løype med mange lange hold!

Link to comment
Share on other sites

Var definitivt artig å se igjen kjente fjes, skytingen merker en var litt "shacky" etter 5,5 sesong uten skyting. Men med endel stang inn ble jo resultatet ganske anstendig. Langt bedre enn skytingen skulle tilsagt..... :oops:

 

Skulle bare hatt tid til å trene litt også, så skulle en funnet fram STR'n og jakka og konkurrert med de "store guttene" :-) På tross av at unge Sørum så ut til å ha funnet fram godformen allerede.... 41 av 45 på skillefigurene sier at stående formen i det minste var prikket inn :shock:.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...