Jump to content

Bidra til å gjøre gamle poster mer tilgjengelig!


SSamiK

Recommended Posts

For å heve lesbarheten og brukervennligheten her på kammeret.no har vi en del ting på gang nå. Mye foregår i kulissene for å forbedre hverdagen for både dere brukere og oss på drift men det skjer også ting dere kan bidra med.

 

En del av dere har allerede oppdaget at vi i denne tråden: Vi trenger hjelp av dere, brukerene. ber om hjelp til å finne de postene som bør med i en egen oversikt over bra poster/tråder/søk.

Denne lista er vi nå godt i gang med, og den er lagt som global annonsering. Finnes også her for de som ikke har sjekket den ut enda: Viktige og gode tråder! Det begynner så smått å likne litt på en oversikt, men vi trenger fortsatt mer hjelp med å få den så bra som mulig.

 

 

Videre har vi lyst til å ta det et steg lengre: I steden for å ende opp med en ti talls gode matoppskrifter i den overnevnte oversikten har vi lyst til å lage en slik liste i Spiskammerset, på den måten kan vi inkludere mer og lage en bedre oversikt uten å miste lesbarhet. Samme med de andre underforumene som kan dra nytte av en slik løsning. Er dette noe du kunne tenkt deg å være med på?

 

Vi har dessuten mange svært gode og informative tråder som har vokst seg helt ut av alle proposjoner eller inneholder mye diskusjon og prat som man i visse situasjoner kan finne litt unødvendig. Kan dra frem denne som eksempel: Garmin Astro

 

Den tråden er pr.dags dato på 66 sider. Mye god informasjon har druknet i en stooor samlig innlegg. Tråden er god, men tung å finne frem i.

Vi håper noen vil ta på seg å dra ut det beste fra slike tråder, lage en ny tråd som inneholder de viktige momentene som har kommer frem og på den måten gjøre det litt lettere for andre å finne frem. Samletråder som dette vil det ikke være mulig å svare i, de som har hostet opp informasjon som gjenbrukes i en samlepost skal krediteres for sitt bidrag og all videre diskusjon skal foregå i den opprinnelige tråden. Hensikten er å lage en slags artikkel ut av postene og samtidig ta vare på den originale diskusjonen.

Andre eksempler på tråder er lokkejakt på rev samt diverse tråder om kråkejakt og mårfangst. Sikkert mange andre også, men dette var eksempler jeg kom på i farten. Høres det interessant ut?

 

 

Siden ingen har tid til å gjøre ting som dette alene, ber vi om deres hjelp til få det til på dugnad. Syntes du dette høres bra ut og har lyst og tid til å delta litt eller mye er det bare å sende meg en PM eller en epost. Innlegg av typen: "jeg er med"/"jeg kan bidra litt" i denne tråden følger jeg ikke alltid helt med på. :wink:

 

Hvordan vi løser det teknisk kommer jeg tilbake til når jeg ser om det er noen som kan tenke seg å bidra litt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...