Jump to content

Sako eller blaser?


Kallek

Recommended Posts

Så endte jeg opp med en sako 75 finnlight 308 tilslutt...

Påmontert er en Schmidt&Bender Zenith 3-12x50. Begge deler er 5 år og meget velhodt.

Kostet litt mer enn jeg hadde håpet, men tror det blir en god investering :D

 

 

 

Jeg har også lyst på en Blaser, men jeg kommer ikke til å selge finnligten min.

Så i stedet for Sako eller Blaser, kan det bli Sako og Blaser :wink:

 

Denne var jo også fin, men litt dyr

http://www.sako.fi/images/sako90yrs/sako90auction.jpg

 

 

Kjøpe min? :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Låner denne tråden....

Dilemma. Skal selge ei rifle i 6,5x55 men ønsker dette kalibret igjen...

Hva skal jeg velge :roll: har også R93 m fin trestokk og tre mangnum piper, så valget burde være enkelt. R93 og plast :roll: men jeg har lyst på Sako lux..... Hva skal jeg gjøre, si din personlig mening :roll:

Link to comment
Share on other sites

æsj, jegerlivet er for kort til å gifte seg med en rifletype. Du har Blaser og har lyst på en Sako Lux? Kjøp en Sako da! Jeg har en haug med rør til min R93 og jaktet med Blaserdrilling en stund, men fikk ikke fot på den. Solgte drillingen og har nå en gammel drillingdronning i stedet, og R93.

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler jeg har en liten innrømmelse å komme med.. :oops:

 

Har tidligere i denne tråden ,nesten uttalt meg litt negativt om Blaser.

Etter at Blaser R93en kom i hus så har Sakoen stått urørt i skapet.

Sakoen har nok ett litt bedre avtrekk enn R93en, men det spørs om ikke den kommer til å ende sine dager som jaktbørse for så å gjennoppstå som en jaktfeltbørse i 6mm med GRS stokk.

Link to comment
Share on other sites

Etter at Blaser R93en kom i hus så har Sakoen stått urørt i skapet.

Sakoen har nok ett litt bedre avtrekk enn R93en, men det spørs om ikke den kommer til å ende sine dager som jaktbørse for så å gjennoppstå som en jaktfeltbørse i 6mm med GRS stokk.

Samme historie med min S&L og min Sauer 202 (hadde begge da jeg kjøpte Blaser). Jeg solgte fort S&L'en men beholdt 202'en som trenings/jf-rifle en god stund pga bedre avtrekk og billigere løp. Har nå solgt 202'en også og i stedet kjøpt fler løp til Blaseren. Ja, 202'en har bedre avtrekk - men JEG skyter like bra med Blaseren i praksis. Når den dertil er så forbanna praktisk er det grei skuring for min del. Selv de dyrere løp tjener seg inn igjen (for min del) ettersom jeg ikke må bruke tid (som jeg har for lite av) på kontrollskyting ved løpsskifte etc. Neste trinn blir enda en Blaser Proff (ettersom jeg har slaktet den jeg har og montert i GRS-stokk).

Link to comment
Share on other sites

Fornuften sier at jeg skal kjøpe R93 og plast med ei 6,5 pipe. Da har jeg stokk også til magnum pipene for litt røffere bruk. Men har jo div rifler for røff bruk.... Sako har jeg aldri eiet selv, og jeg må jo si at luxsen tiltaler meg..... Alternativet er jo kjøp sakoen nå og plaststokk til 93 senere :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...