Jump to content

admin slett denne debatten. pussing av våpen etter bruk.


woofer

Recommended Posts

nå har jeg et spørsmål til dere.

vis dere har vært på jakt, skytterbane osv, hvordan pusser dere våpenet? og gjør dere det etter hver eneste gang? pusser dere likens selv om det var sol og pent vær som om det var snøstorm ?

og dere med rustfritt våpen,, smører dere olje på løpet ? å hvor ofte?

 

 

Saken er den at jeg kjøpte meg et rustfritt våpen som jeg brukte noen ganger på skytterbane og EN dag på jakt, den dagen var det sol og -4grader. jeg satt på post i ca 2 timer og da satt jeg å så at løpet gikk ifra å være blankt til å bli rødt.

så jeg klagde jo. rifla var jo 1 måned gammel, sendte den inn til forhandleren og fikk til svar at dette var bruker feil.. var dårlig vedlikehold.

jeg har holdt på med aktiv baneskyting i mange år samtidig som snart hele familien holder på med skyting og jakt. og vi har aldri hørt at man skal være nødt å pusse etter hver gang våpenet har vært ute av våpen skapet.. hva mener dere?

 

samtidig som jeg er veldig skuffet over butikken som solgte våpenet, de har nå hatt inne våpenet i godt åver 2 måneder å enda ikke fått noe svar ifra de. de er nesten umulig å få kontakt med over telefon og på mail tar det flere dager før de svarer. sinsykt dårlig kundeservice

 

her er link til våpenet jeg kjøpte, (og hvor jeg kjøpte den)

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=712

 

vis dere leser i annonsen så står det faktisk

 

"Thompson Center The Icon Weather Shield bolt rifle

Rifle laget med vekt på ekstrem beskyttelse mot det som klima, salt, vær og vind kan utsett våpen for under praktisk bruk. "

 

 

162610_10150337038500545_700650544_15831502_599813_n.jpg

2 timer ute på jakt ig rifla ble rød

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

har ikke vært i nærheten av saltvann, rifla har ikke vært fuktig en gang

er det jeg også mener, men hvordan kan da winge våpen mene at det er brukerfeil?

jeg skjønner ikke hva de egentlig prøver på.

 

å når rifla heter Weather Shield så skal den jo tåle litt.

 

 

de har funnet rust under løp osv når de tok ut løpet, er det egentlig noen som bruker å ta av løpet å pusse? jeg har aldri hatt løpet av noen av mine våpen.. å det skal da ikke være nødvendig, vet mange som pusser riflene kun 1 gang i året og riflene har ikke en eneste rustflekk etter 20 år.

Link to comment
Share on other sites

De siste femten årene ca. har jeg brukt mest Sako "rustfrie" rifler på både jakt og bane. Setter inn alt stål utvendig/innv. med Pro Long Universal olje. P.L. fett på låsklakker/oppsp.flater. Gjentar behandlingen når jeg gidder etter bruk i vått vær. Ellers er oljefilmen virksom i lang tid. Har fått et par små flekker på steder skjult av stokken, de forsvinner en stund etter ny påføring med P.L. Bruker frysetape over munningen uansett vær på jakt. Etter puss, en oljefille gjennom pipa etterfulgt av to tørre filler. Dette gir samme treffpunkt i mine rifler som møkkete pipe. Jeg hadde blitt skuffet etter dine erfaringer ja, hadde forventet rask service. Det belegget kan ikke være mye tess. Ellers har jeg sansen for rifla, håper Winge ordner opp.

Link to comment
Share on other sites

Pusser alltid utvendig etter å ha vært ute i fuktig vær eller fra minusgrader til varmegrader pga kondens. Men er det mildvær og tørt så pusser jeg ca hver andre tur den har vært brukt. Invendig pusser jeg uansett hvergang. Selv om jeg ikke har skutt kommer det ny olje i løpet.(tørpusser selfølgelig, men har ei tynn hinne i løpet med olje under jakt)

 

Stålet under stokken pusses og smøres med fett 2 ganger i løpet av året. Før jakta. (pga fukt) etter jakta pga vinter sesongen og kondens problemer.

 

 

Noen syns sikkert jeg pusser mye....Men du finner ikek rust på mine våpen :wink: I rustfritt eller ikke :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hei

Elendig service det der ja, og det kan vel ikkje vere tvil om reklamasjonen...

 

Eg hadde sendt ein mail direkte til Thompson vis eg var deg.

Beskriver du der hva du har opplevd med deres produkt på ein høffelig måte, trur eg dei ønsker å hjelpe deg.

Du har ivertfall ingen ting å tape på å sende dei ein mail.

http://www.tcarms.com/customerService/contact.php

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

syns en rifle som koster 10 lapper som det står at den skal tåle all slaks vær og er rustfri, da skal den ikke ruste mens du jakter!

 

cz 452 22lr ruster ikke like mye etter at den har vært med i båten en helg og fått sjøsprøyt på seg!

 

så jeg håper på at du og winge får ordnet opp! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Dette bekrefter det inntrykket jeg fikk av Winge, jeg sendte en mail til Winge hvor jeg ba om ett tilbud på, rifle, kikkertsikte, demper to-fot pluss div ladeutstyr.

Her var det snakk om en pakke til over 25K

 

Svaret jeg fikk var "prisen står på våre nettsider, om du har problemer med å regne det ut kan vi gjøre det for deg"

Snakk om kundebehandling!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Er Thompson tjent med å ha en så arrogant og lite serviceinnstilt forhandler i Norge? Det er et betimelig spørsmål. Winge våpen høres ut som en skikkelig drittbutikk!

 

Selv liker jeg å pusse. Dvs. ingen liker vel å brukes timesvis på puss, men å gå over rifla med tørkking og så olje er en god vane etter man har brukt den. Jeg har trestokk på min så jeg er og nøye med våpenoljen.

Link to comment
Share on other sites

Hei og til informasjon!

Ved første øyekast var det ikke vanskelig for oss å se vannet/fuktighet som lå nedi stokken, rundt og inni låskassa. Vi fant såpass mye rust og vann/fuktighet at vi bestemte oss for at rifla burde vurderes av en uavhengig tredjepart.

 

Konklusjonen fra den uavhengige tredjepart er at rifla i en eller annen grad har vært lagret fuktig, mens kunden på sin side kan ikke forstå hvor fuktigheten kommer fra og der sto saken.

At ting tar tid, kan jeg dessverre ikke annet enn å beklage, men vi hadde dessverre ingen andre valg en å vente på Konklusjonen fra autorisert børsemaker.

 

Besluttnig i saken er tatt og kunde er informert.

 

Mvh

Jan

Link to comment
Share on other sites

Supert av Winge våpen å redgjøre for denne saken her. Selv om dem strengt tatt ikke trengte å gjøre det. Men jeg velger å tro at Winge våpen er en bedrift man kan handle fra å få god service. Negative opplevelser har vi alle på en aller annen butikk vi handler. T.o.m på Rema..men vi fortsetter jo å handle dær alikevell.

Link to comment
Share on other sites

Svaret jeg fikk var "prisen står på våre nettsider, om du har problemer med å regne det ut kan vi gjøre det for deg"

 

Jeg velger å tro at det alltid finnes to sider av en sak, men akkurat den ovenfor her... :roll: Den ville jeg vært litt betenkt over å la mine ansatte sende ut dersom jeg var daglig leder.

 

Må legge til at jeg selv aldri har handlet av Winge, men jeg har ringt dem og fått god hjelp når jeg vurderte å handler der.

Link to comment
Share on other sites

Nei Winge våpen, dette er for dårlig, når dere må ha en tredjepart for å vurdere ei rifle som er 1mnd gammel pga mye rust, er det jo noe feil med våpenet, det trenger du ikke være børsemaker for å skjønne.

At kunden så må vente i over 2 mnd før han får ny rifle, er jo helt påtrynet, skjerp dere.

Link to comment
Share on other sites

Svaret jeg fikk var "prisen står på våre nettsider, om du har problemer med å regne det ut kan vi gjøre det for deg"

 

Jeg velger å tro at det alltid finnes to sider av en sak, men akkurat den ovenfor her... :roll: Den ville jeg vært litt betenkt over å la mine ansatte sende ut dersom jeg var daglig leder.

 

Må legge til at jeg selv aldri har handlet av Winge, men jeg har ringt dem og fått god hjelp når jeg vurderte å handler der.

 

Har aldri handlet fra Winge, nettopp pga omtrent samme svar som "ettan" her beskriver.

 

 

 

EDIT-Winge løste tydeligvis dette på en for kunden bra måte-bra!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Bra du fikk ny rifle :D

 

Det er ganske frekt å stemple dette som brukerfeil. Spesielt når de markedsfører den som om den skulle være rustfri?

 

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=712" target="_blank" target="_blank

 

-Rifle laget med vekt på ekstrem beskyttelse mot det som klima, salt, vær og vind kan utsett våpen for under praktisk bruk. ?

Link to comment
Share on other sites

Lukter litt "TV2 hjelper deg her"

først når det ligger på nett skjer det noe.

Jeg tror ikke Winge hadde ordnet dette i dag hadde det ikke vært for DENNE tråden.

 

Lykke til, men det hadde jo vært fint å hørt hva utfallet ble

 

Ser iallefall ut som om det ble fart i saken etter at det ble publisert her inne, hurra for kammeret :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...