Jump to content

lydighet gordonsetter valp


vegardap

Recommended Posts

Hei

 

lurte på om noen hadde noen tips ang gordonsetter valp, og hvordan vi skal få ho til å slutte å hoppe opp og bile i oss. og i div ting.

Ordet nei fungerer ikke veldig bra...

 

Hørte noen som ha brukt å sprute vann i ansikte med ei pumpe flaske.

 

Vill ikke prøve dette enda. PGA jeg vill ikke skremme og gjøre henne generelt redd.

Ha bare hatt henne her i to uker.

Noen som har tips erfaringer med dette.......????

 

 

NB: dette er vår første valp

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

FIkk min første valp for halvannet år siden. (GS)

Jeg var bare konsekvent på alt jeg ikke ønsket bikkja skulle gjøra. Hoppa han tok jeg han ned.

Skulle han ligge på plassen sin, bar jeg han tilbake hver gang han gikk derfra. Bikkja fikk aldri "vinne".

Tok veldig mye tid, men tilgjengjeld har jeg fått den hunden jeg ønsket.

Link to comment
Share on other sites

Du skriver ikke hvor gammel valpen er.

Som de andre her skriver, lær valpen betydninga av ett bestemt nei. Om valpen hopper tar jeg den i nakkesinnet(ikke hårdt) og tar den ned samtidig som jeg sier nei når den hopper. Når den har lært at den ikke skal hoppe uten lov, lærer jeg valpen at den får lov til å hoppe på MEG når jeg gir den lov. Jeg slår meg på brystet samtidig som jeg sier ja, slil at bikkja hopper opp. Dette gjør jeg når jeg skal støtte bikkja. Bikkjene hopper ofte på oss eiere når de trenger støtte eller anerkjennelse og jeg bruker dette bevisst for å ha en kontakt med bikkja når den fortjener det, eller trenger det. På denne måten hopper den aldri uten å være innvitert, ei heller på andre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...