Jump to content

Ladesett for jaktbruk


EilertseN

Recommended Posts

Hei!

 

Har lest litt rundt om på forumet. Er på utkikk etter et billig ok ladesett. Har en .223 rem som jeg har planer og å lade til.. vil tro jeg kommer til å lade ca. 150-200 skudd i året til jaktbruk. Har sett litt på dette sette:

 

http://www.hjemmelading.no/produkter/12 ... 1215360380

 

Er alt jeg trenger her? dier ol. til .223. Evt noe extra jeg bør handle inn?

 

Takker for svar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Lee classic cast pressa, med Hornady sin locknload innsatser (fungerer omtrent som breech lock systemet til Lee). Og til min bruk (jakt amo til rifle), gjør den nytten og vell så det.

 

Eneste jeg utenvidere vill anbefale å bytte ut, er Lee sin krutvekt. Kjøp heller Dillon sin (mye lettere å bruke), selges forresten av samme mann.

Link to comment
Share on other sites

Min mening, det Lee settet der er mer en godt nok til å lade jaktammo på i årtier frammover. Jeg kjøpte Lee ladeutstyr for 16-17 år sia, og det funker utmerket enda. Har selvfølgelig kjøpt mye annet rart siden dengang, men jeg hadde klart meg med kun det som fulgte med ladesettet + selfølgelig et diesett.

 

Når det gjelder dier, kjøp et diesett med kuleisetter og dier for helpressing av hylsa + en halspressedie! Den får du bruk for, det er kjedelig å smøre hylser og helpresse til enhver tid.

 

Hva med bare å ringe han å bestille? Han hjelper deg på et øyeblikk, og ikke tror jeg du får prakket på deg noe drit du ikke trenger heller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...