Jump to content

Sako Hylser ?


kammerr

Recommended Posts

Litt usikker på siden til sako står det nemlig

 

SAKO BRASS CASES

22 PPC USA

222 Rem

222 Rem Mag

223 Rem

22-250 Rem

243 Win

25-06 Rem

6.5x55 SE

270 Win

7x64

7x65R

7 mm Rem Mag

7.62x39

308 Win

7.62x53R

30-06 Sprg

300 WSM

300 Win Mag

8.2x53R

8x57JS

8x57JRS

338 Fed

338 Win Mag

9.3x62

9.3x66 Sako

9.3x74R

375 H&H Mag

 

Så lurer da på om dette er hylser som er produsert av sako og evt. hvor man kan kjøpe disse. Men det kan godt hende at det er norma som produserer de :)

Link to comment
Share on other sites

Importøren av sako må vel kunne skaffe hylser, selv om det er tidenes dårligste sako importør. I teorien skal alle Schou "partnere" kunne skaffe deg hylser.

 

Jeg har brukt både 222 Rem mag og 22 PPC sako hylser, som begge er å få kjøpt hos jakt og friluft nå om dagen.

Jeg synes hylsene er litt stivere enn de andre skandinaviske produsentene.

Men de holder mye lengere enn feks remington hylser. Har brukt mye 222 rem mag hylser.

Har også lest at norma produserer hylser for sako, men alle sako hylsene jeg har sett og brukt har en litt annen frage på messingen. Hvorfor vet jeg ikke

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kanskje svenskene fører sakohylser... Sjekk med våre brødre på robsoft.se.. Vet ikke om det er straight forward å sende hylser fra Sverige, men det er jo verd et forsøk... Hvis butikker har problemer med det kunne jo et siste desperat forsøk være å legge inn et bedende innlegg på Robsoft om at du betaler hvis noen tar seg bryet med å sende..

 

Stå på. Tenk så utrolig morsomt det blir første gang du faktisk klemmer av en smell med den børsa 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Lufter denne igjen....... noen som kan hjelpe en stakkar med hylser til 9,3x66??

 

Må si Sako har gjort bedre valg en å velge Norsk importør......

 

De fører 1 type amo, fører ikke hylser eller die-sett, og når jeg ringer nærmeste ikkenevntmednavn-partner, så forlanger de f............. 1200kr for 20 skudd.

 

Fikk handlet 40 skudd og die-sett av J&F til en hyggelig pris, men det var alt de hadde.

 

Skulle gjerne hatt mer en 40 hylser til omlading

Link to comment
Share on other sites

Tipset ang Jaktdepodet og 9,3x66 amo stemte, men til en pris av 57kr/pang. Det blir dyre tom-hylser.

 

Sako.fi sier at de har produsert 9,3x66 Range patroner en tid nå. Hvorfor i H.......... kan ikke den Norske importøren skaffe disse????? De lagerfører kun 1 type amo til dette kalibret. Og de kaller seg Norsk eneimportør :evil::evil::evil:

 

Håper Venemyr & co klarer å slå kloa i Sako/Tikka importen snart.

Link to comment
Share on other sites

Ta nå en telefon til Schou. Var lett å spesialbestille der før. Bestillte flere ganger Eley patroner i cal 20 med papp. Måtte ta en hel kasse i slengen men det var ikke mer enn 250 skudd. Hvis jeg ikke tar feil kommer rifleskudd ofte i 200 skudds kasser. Har man et sært kaliber så koster det :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...