Jump to content

Snøcamo....hva er best???

msyncron
 Share

Recommended Posts

Hei.

jeg har så langt brukt forsvarets camo til jakt om vinteren. Nå vurderer jeg innkjøp av jakke og bukse som er litt mer praktisk anlagt med diverse lommer etc...De er forholdsvis rimelige, og jeg vurderer da kvaliteten deretter. Ser at www.abcfritid.no, www.xxl.no, www.magasinet.no har snøcamo....men, har noen nå erfaringer med disse? Har for meg at de egentlig ikke er så veldig br når det kommer til stykket sånt rent teknisk sett...?!

Eg trur nok ikje du skal forvente teknisk kvalitet som ein norrøna GT-dress. Men det er vel ikkje meininga heller. Desse skal jo brukast om vinteren, og då er det som regel kaldt. Då treng ein ikkje desse tekniske eigenskapane i so stor grad. So lenge dei er nokonlunde vindtette so blir vel det viktigaste kva ein har under.

Edit: skrivefeil

Jeg vurderte vinterkamo en stund og endte opp med den billigste jeg kunne få for penger som ikke var forsvarets "sengetøy". Det ble en dress fra Pinewood, som jeg ga 700,- for i Sverige i fjor.

Valgte å gå for billig dress da jeg bruker den to ganger i året, samt at jeg kan ha gode klær under. For meg er det viktigste med vinterkamo at den er hvit, gjerne med litt mørke striper, samt at den holder fuktigheten ute, fremfor antall lommer. Lommer har jeg også på fleecejakka jeg bruker under.

Bruker ikke flere tusen på noe jeg bruker to ganger i året!

Jeg kan også gå god for Jahtijakt dressen fra abc-fritid. Har brukt diverse før, men er nå meget fornøyd med en dress som fungerer som en "vanlig" jaktdress og ikke som overtrekk. Greie lommer, god lufting og helt klart verdt pengene etter min mening.