Jump to content

Tips til å bli en bedre skytter?


Knudi12

Recommended Posts

Hei. Har et spørsmål om hva man kan gjøre for å bli en bedre skytter. Skal en god del på skytebanen gjennom dette året, og vil bli bedre! Har noen noen gode tips?

Sliter også litt med at jeg er litt "avtrekkerredd" på en måte.. Også når det er andre tilstede har jeg en tildens til å begyne å stress litt :S!! Noen som har gode råd? :)

 

Takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Tren presisjon!

Presisjon er veldig viktig. Husk du skal treffe Alfaen, og ikke "en plass på pappen".

Ikke beveg deg fortere eller på mer avansert måte enn at du treffer alfaen.

dvs ta det litt rolig i begynnelsen.

 

Vil også råde deg til å ha ett mål når du drar på banen. Ikke bare si "tja idag drar jeg og skyter litt" og så setter du bare opp noen skiver og skyter de og drar hjem igjen.

Ha mål. Feks "idag skal jeg trene noen skudd på trekk, noe presisjon, og litt fra boks til boks."

Ville så begynt med presisjonsskytingen. Så kanskje trekk, fra normal, hendene på vegg/tønne/stol etc eller "Surrender". Tilslutt trener du på boks.

Ville også konsentrert meg om driller og ikke bygd lange stager.

Saul Kirsch har en bok med mange driller (perfect practice). I tillegg har han mange dvder.

 

 

Etterhvert prøv også om du kan hene deg på noen av de bedre skytterne i klubben når de trener/skyter. Da kan du lære mye.

 

Det finnes også kommersielle kurs som holdes i Norge. De dukker som regel opp på triggerfreeze-forumet. Verdensmester Eric Grauffell har vært her og i år var det Max Michel og Travis Tomasie, to topp skyttere fra USA (Travis er VM i standard). Jeg synes de sitt kurs var fantastisk og passet meg mye bedre enn Grauffels' kurs.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...