Jump to content

Mye klikk på god gammel GSP.


Kjell B

Recommended Posts

Jeg har i det siste vært mye plaget med klikk på min GSP. Har demontert den for å sjekke tennstiften, og den ser hel og fin ut (Renset, pusset og oljet hele mekanismen litt i samme farta). Bruker forresten bare CCi std, og har ikke hatt så mye klikk tidligere.

 

Etter montering oppdager jeg at sluttstykket ikke går helt frem mot løpet om man ikke slipper ned sluttstykket, d.v.s. om jeg fører ned sluttstykket, eller åpner litt på det for å sjekke om jeg har skutt 4 eller 5 skudd (som jeg ofte gjør, er ikke så god i matte). Om jeg fører ned sluttstykket og det ikke går helt frem, da kan jeg ganske enkelt skyve det helt fram, men har ikke lyst at jeg må behøve å gjøre det det. Ettersom jeg ikke er så veldig våpenteknisk og kjenner ikke teknikken i GSP, er det noen som vet om det skal være sånn, eller er det noe jeg kan gjøre?

 

Er det andre ting jeg bør sjekke for å eliminere klikk?

 

Jeg vet at det jeg spør om egentlig er fjernhealing, og jeg selv har ikke'no tro på det. Jeg liker heller håndpålegging...

Link to comment
Share on other sites

Sjekk først at kammer er reint og fint uten masse skitt fra kulefett og kruttslam. Denonter og puss alt. Neste mulighet kan være rekylfjæra, hvis den ikke er skiftet på veldig lenge kan den ha blitt slapp. Sluttstykket klarer da ikke å drive patronen helt inn, og når du trekker av så går noe av energien i anslaget til å dytte patronen siste tidelen inn klikk :evil:

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som du enkelt og greit trenger ei ny rekylfjær.

 

Når den begynner å bli gammel komprimeres den og da klarer den ikke å skyve sluttstykket ordentlig på plass lenger.

Kjøp deg ei ny og sammenlign lengden. Du vil nok se forskjell tenker jeg :-)

 

edit: og der ser jeg at jeg var fire minutter for sen...

Link to comment
Share on other sites

Anslagsfjæren, er det fjæren til tennstiften? Jeg ser hvordan rekylfjæren skal skiftes, det ser ut som at det er en relativt enkel prosedyre å skifte selv. Men anslagsfjæren ser ut som litt mere jobb? Må man slå ut den stiften som går gjennom selve sluttstykket? Klarer man(jeg) den jobben uten spesialverktøy?

Link to comment
Share on other sites

Har fått testet etter grundig vask og puss, ikke ett klikk på de skuddene jeg fikk sendt i skiva (det var ikke sånn veldig god presisjon da, men må sikkert justere sikter). Tror nok det var/er er blanding av mye skitt i og rundt sluttstykket. Men nå er pistolen vasket og pusset, og nye deler er på vei i posten, så nå satser jeg på veldig få klikk. Bytting av deler og mekking på våpen er vel halve morroa for noen av oss skyttere? For meg er det det...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...