Jump to content

Ny film fra Høgfoss og Fallan! Nå også med revejakt!


GB

Recommended Posts

Kom over denne tråden viewtopic.php?f=87&t=46235 i tilbudskammeret i går kveld. Siden det ikke går an å skrive der for "vanlige folk", starter jeg denne.

 

Jeg var nemlig så heldig at jeg for noen uker siden fikk en førpremiere på den siste filmen, "Jakt på hare, rådyr og rev nr 1". Som tittelen på filmen sier, har de utvida reportuaret siden sist. Gjennom de tidligere filmene har de vist at de kan filme rådyr og harejakt, og det gjør de også denne gangen. Mange av de "gamle" jegerne er med, og vi får se både langbeinte og kortbeinte bikkjer. I tillegg har de denne gangen også filma revejakt. Flere av de medvirkende jegerne er (i tillegg til rådyr/harejegerne) ivrige revejegere, og dette har de heldigvis også nå på film.

 

Av revejakt, er det med både åtejakt fra glugga, og lokkejakt. Som enkelte ganger før i Høgfoss/Fallan-filmene, går ikke alt på skinner. Skal ikke si noe mer om det, men det gjør iallefall at det blir realistiske filmer.

 

I etterkant av den forrige filmen til duoen, fikk jeg endel pepper for at jeg klagde over ustelte/ubarberte hovedpersoner. Det er derfor med glede jeg denne gangen kan melde om at de aller fleste medvirkende stiller velkledd og nyvasket!

 

Jeg synes dette var en interessant og spennende film som kan anbefales!

 

Filmen kan bestilles direkte fra Runar på tlf:95258648 eller 40059191 eller på epost: sivankil@online.no

 

NB: Jeg har ingen annen interesse i at Høgfoss/Fallan skal selge mange filmer, enn at jeg håper de kommer til å lage flere nye filmer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg nettopp snakka med en forbanna Høgfoss. Han hadde henta filmene fra leverandøren idag, så viser det seg at hele DVD-opplaget er levert uten lyd! Forhåpentligvis klarer de å produsere opp endel eksemplarer iløpet av neste uke, men frustrasjonen var stor over å sitte med 1000 stumfilmer...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå er filmer med lyd ankommet, og jeg fikk tak i et eksemplar. Måtte se den igjen med en gang, og jeg synes fortsatt den er bra!

 

Gled dere til en snorkende unge Fallan med ny rettrekker i glugga :mrgreen: Lurer på om han angra på Blaseren ei stund der...

Link to comment
Share on other sites

Har sett filmen,og kosa meg!Humoren som går igjen i de siste filmene er så fin :lol: Litt mobbing på denne måten er moro.Var moro å endelig se litt Harejakt igjen,men kunne godt vært mer!Blir litt pesende å vise både jakt på Rev,Rådyr og Hara på samme film,men alt i alt en fin film med lun humor,DET har iallfall ikke Clausen i filmene sine,siden han først er nevnt her..gleder meg til neste!Per

Link to comment
Share on other sites

Meget bra film og gratulerer med ny hjemmeside :D .

Jeg har hørt at dere har solgt mange filmopptak til Clausen! Hvorfor gjør dere det ?

 

Mitt tips til dere begge, forsett i samme sporet som den nye filmen og med egenproduksjon.

God jul hilsen Kai.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Håper noen kommer med tilbakemeldinger på nr 6, Runar og jeg har prøvd oss litt som komikere, men veit ikke om det faller i smak for alle. Martin Blom har kommet med en ny elgfilm som jeg syntes var enormt bra, den kan anbefales for alle elgjegere. Han har noen bilder og en fremtoning som det oser profesjonalitet over.

Link to comment
Share on other sites

Fikk tak i Rådyr og rådyrjakt 6 selv om jeg ikke var på messa(Takk Fattern). Har gledet meg lenge nå og måtte se den med en gang jeg fikk den igår kveld.

Får mer og mer sansen for Høgfoss og Fallan filmene.. Er ikke så ofte jeg ler når jeg ser jaktfilm, men denne var moro. I tillegg til mye bra filming og litt mer enn bare skyting på dyr gjør at jeg likte filmen godt.

Link to comment
Share on other sites

Håper noen kommer med tilbakemeldinger på nr 6, Runar og jeg har prøvd oss litt som komikere, men veit ikke om det faller i smak for alle

 

Pratet med Runar på messa idag og da ble jo selvsagt filmen med hjem og da ble det og trykke på play med en gang.

Er bare en ting og si: :clap::clap::clap:

 

Fortsett med havgjedder og og loser gjennom flere land og kontinenter :D

Link to comment
Share on other sites

Storkosa meg med Rådyrjakt #6, knallfilm! :D Men man bør vel kjenne til persongalleriet litt for å få fullt utbytte av filmen. Ergo: Kjøp alle filmene de som ikke har sett de fra før! Trønder-Leif var morsomt det, måtte flire av drevet over Fennoskandia. :lol:

 

Som før så lurer jeg på hvorfor kameraene er satt på auto-blender. Regner med dette er filmet med proffkamera med mulighet til å låse blenderen etter lysmåling. Blir litt ubehagelig når "lyset" står og pumper ettersom man beveger kamera, og med lyse bakgrunner blir folk helt svarte. Ellers så var lyden mye bedre denne gangen, og det er bra.

 

Av det innholdsmessige så synes jeg unge Fallan gjør en god figur, med både entusiasme og ekte glede(stårer), og ikke minst det at han er happy med hvilken som helst rase som loser, og gir uttrykk for det. Det balanserer rasefantastene på en fin måte. Selv om jeg ikke ville vært denne godmodige rasekrangelen foruten! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes den nye filmen treffer alldeles supert. Humorinnslaga er helt konge :mrgreen: Nå er det bare å vente så får vi nok se Leif og Runar i Norske Talenter som nasjonens kommende stand-up-stjerner :winke1:

 

Artig innslag om raringen (bukken altså) fra Greenskauen også!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...