Jump to content

Noen med erfaring fra Vanguard??


Kriss94

Recommended Posts

Er ei grei rifle som på mange måter kan sammenlignes med Remington 700 SPS. Vurderte begge noen år tilbake. XXL klarte ikke levere noen av de, selv om de hadde fine pakketilbud på begge både på nett og i katalog. Så mitt eneste råd vil være å høre hva XXL faktisk kan hoste opp fra lageret..

 

Jeg valgte en annen forhandler, og har gjort det siden.

Link to comment
Share on other sites

Kvalitet nok i forhold til prisen? er dette en "økonomi" rifle åsatse på?
Takk for alle svar og meninger..

 

Når du legger ut to innlegg iløpe av 39 min,så er det langt fra sikkert at noen med ærfaring med denne riflen har tittet innom dette forumet.

Litt tålmodighet er kanske på sin plass...

En slik kommentar som du legger ut i ditt andre innlegg tolker jeg som en spydighet.

Når du sier hopp..så skal alle hoppe. Mulig det funker på gutterommet med mamma og pappa,men slik fungerer det ikke i den voksene værden..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en vanguard 223 det er en helt grei rifle, det som er med den er at skjeftet og løpet ligger intil varandere og jeg har tofot så presisjonen blir litt dårligere(jeg klaret å få alle 5 skuddene inenfor 5-6cm på 100meter), den er nåk en god rifle til storvilt her i norge(308,3006...) siden det ikke er så store avstander, så alt i alt er det mye for pengene, med vil ikke bruke min til lange avstander på smått vilt.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke tilfelle , akkurat samme prosess som på andre rifler . Skjønner ikke hvem som har funnet ut dette eller vedkommende har hvert ute for da. :D

Vanguard er veldig mye våpen for pengene kanskje et av de beste kjøp til den pris. :D Godt avtrekk, god mekanisme , god pressisjon og stokken er grei den.

Link to comment
Share on other sites

Madammen har en ganske lik LongRange sin bare i 308 win.

Etter litt plukking var avtrekket meget lett og bra og stokken fikk ny finish.

Vi tok med tre ladninger på banen. En med 110grs varminter, en 165grs interbond og 155grs scenar. Alle gikk likt og innskutt med scenaren dugde den til lange hold på småvilt med mulighet for elgjakt på direkten uten ny innskyting.

Altså, trestokken var etter litt pussing meget bra, avtrekket var meget bra og den var lett å lade til. Eneste jeg stusset litt på var hvor slarkete sluttstykket virket når det var nedspent.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Angående montering av lyddemper. I flg opplysninger jeg har fra børsemaker er løpet på denne modellen festet på en slik måte i kassa at demontering kan være umulig eller vanskelig å utføre.(limt eller krympet?). Dreiing og gjenging av løp må kan hende derfor utføres med kassa på løpet. Noe mer krevende med tanke på oppspenning og koster defor gjerne noe mer. Om dette er tilfelle med alle våpen av denne modell skal jeg ikke påstå, men eksempel på at det forekommer finnes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...