Jump to content

Anbudsforum


skinner

Recommended Posts

Fikk ikke svart på forrige tråd om dette. Muligens et godt forslag, men........?

 

Har svart på et par "vurderes" kjøpt tråder. Ordlyden fikk og får meg til å stusse. "Vurderes" kjøpt, er det da slik å forstå at vi blir gjort en tjeneste, dersom vedkommende som egentlig ønsker seg en rifle eller hva det måtte være, "vurderer" å kjøpe. Hva er det som skal til før vedkommende bestemmer seg? At vi gir bort det vi tilbyr? Har som sagt svart på flere av disse, dersom prisforlangende har vært i nærheten av markeds- og fornuftig pris, har det aldri lykkes meg i å "bli kvitt" noe som helst. Aktuelle kjøpere eller "vurderere" har vært mer opptatt av hva jeg har gitt for gjenstanden, enn hva de faktisk selv har mulighet til å få kjøpt den for. (Tenk om noen gjorde en tusenlapp.....)

 

Og nå er jeg selvsagt helt inneforstått med at "fornuftig" pris er en subjektiv vurdering, markeds pris er mer reell. Men når en i etterkant av å ha svart på en slik "vurderes" annonse uten som sagt å ha klart å bli kvitt noe, kan gå i en velassortert våpenforretning ( begynner på J.. og slutter på ...luft) og få bedre pris på rifler enn tilbudt pris her på forumet, Zeiss kikkertene forsvinner etter en dag eller to når de blir lagt ut på Finn, ( til tusenlappen høyere enn tilbydt og annonsert her på forumet) tviler jeg på eksistensgrunnlaget til et slikt anbudsforum. Og hensikten? At noen i håp om å gjøre et røverkjøp skal få napp?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...