Jump to content

Har nye kikkertmodeller god kvalitet ?


202 outback

Recommended Posts

Jeg har merket meg at det er kommet god omtale av div nye kikkertsikte produsenter.

Navn som vorteks.sightron.triijikon.NF med flere blir ommtalt som gode kikkertsikter.

Men jeg blir litt skeptisk når jeg ser hvor raskt disse siktene har fått en posisjon/pris som ligger over merker som Burris og Busnell, zeiss classik som har vært på markedet i veldig lang tid.

Er disse nye siktene så gode at de kan konnkurere med eks zeiss classik, som faktisk er billigere en mangen av de nye :?:

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg en langholtskikkert for å teste ut litt skyting på langt hold.

Den kommer også til å bli brukt på litt hjortejakt, samt litt småvilt som er på skuddhold fra terassen på landstedet.

 

Hvilket merke skal jeg velge i denne jungelen av merker :?:

Link to comment
Share on other sites

Nightforce og sightron har vært å få kjøpt i rundt 20 år så jeg vet ikke om de kan omtales som nye....etter det jeg vet har de vært på markedet mye lengre enn zeiss classic.

 

Hva du velger kommer mye ann på smak. Til langhold og bruk i dagslys synes jeg det er viktigere med god mekanikk og gode justeringstårn enn sylkvass optikk. For min del så er mange av de svindyre europeerne uaktuelle av denne grunnen. De har for knuslete tårn!

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ikke klar over at disse merkene hadde vært så lenge på markedet.

Jeg har litt lyst på en sightron 50x med 60 mm objektiv.

Jeg har ikke spesielt erfaring med langhold, men dette siktet virker rått.

Men dette siktet har ikke opplyst retikkel så jeg har ikke bestemt meg for merke enda

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...