Jump to content

Jeg vil ikke bli sammenliknet med denne jegeren!


Peter

Recommended Posts

Denne mannen burde vært fratatt våpenet...

Fortell meg hva han gjorde, som tilsier at han ikke er skikket til å ha våpen.

 

Slike cowboy attiduder, som denne mannen viser kan jeg ha meg frabedt. Blir helt kvalm av å se slikt..

 

Igjen så vil jeg fraråde folk å på død og liv feste alt på film....Overlat det til proffene...

 

I tillegg risikerer han å bli kvestet av elgen...

Link to comment
Share on other sites

Det er helt ufattelig hvor dømmende og besserwissende noen av debattantene her inne er! Han har altså kanskje truffet i geviret, siden elgen datt som en sekk og så reiste seg igjen når den kom til bevissthet. HVA SÅ :?::?::?: Den får jo en maksimalt skånsom død umiddelbart etterpå! Uhell skjer, og er ikke kriminelt med mindre man tar unødvendige risker. Jeg finner det ytterst usannsynlig at han har prøvd på hodeskudd, siden dette er en usikker måte å skyte på, og siden dette er en gammel kar som nok har skutt lassevis med elg. Har han siktet på vanlig sted og truffet dårlig er det et uhell, og å spekulere på hvorfor er bare tåpelig når det eneste dere vet er at avstanden var ca 60 meter.

 

Det er fullt mulig å treffe gevir uten å være helt sandblåst med tanke på skyteferdighet. Kanskje sto elgen litt skrått og snudde på hodet i det han skjøt, kanskje rykket han litt samtidig som han ikke hadde skutt inn skikkelig, kanskje var det noe galt med kikkertsiktet, kanskje elgen beveget seg litt, og han feilbedømte og holdt foran.. Jakt er ikke som å skyte på en stillestående blink, og uhell skjer.

 

Avliving på kloss hold... ja hvis han tør det så hvorfor ikke?

 

Cowboyaktiviteter? Han vil være sikker på at han treffer rett, og stikker like godt pipa inntil. Risikabelt med hensyn til sparkende bein, men det er jo etter at skuddet har gått. Elgen merker jo ikke forskjell på en meter og en cm. Hva er det som gjør deg kvalm? Jeg skjønner det ikke. Vær så snill å forklare.

 

Og til MADMADS; Det er ikke ulovlig å skyte etter hodet på storvilt. GARANTERT. Men skulle du finne på å skryte av at du alltid gjør det, for så å skadeskyte i kjeven med langt ettersøk som resultat kan du nok bli anmeldt for å ha opptrådt uaktsomt på en slik måte at du har utsatt dyret for unødig lidelse.

 

Tulletråd om ikkeproblem!

Link to comment
Share on other sites

må si meg enig med ober :!:
Samme her.

 

Karen er i en stresset situasjon og gjør så godt han og mange med han kunne gjort.

 

Om det er det eller å rutinemessig legge ut bilder av seg selv og andre i diverse jakt og machopositurer som er mest cowboy, det har i hvertfall jeg et svar på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir litt oppgitt over hvor perfekte noen folk er her.

Vi vet egentlig ikke noe om hvordan det skjedde og om omstendighetene rundt førsteskuddet.

Det er helt tydelig en hel gjeng her som har jaktet veldig lite, men med veldig mye mening.

Det lyser gjennom att de har lite erfaring.

Alle som jakter kommer før eller siden til å skadeskyte, skyte feil dyr eller være uheldige med et skudd.

Jeg hadde ikke stått så nære på grunn av faren for å få ett spark.

Link to comment
Share on other sites

Slike cowboy attiduder, som denne mannen viser kan jeg ha meg frabedt. Blir helt kvalm av å se slikt..

 

Du har 55 år til du er like gammel som denne jegeren! Pass da inderlig på at du ikke gjør noen feil på disse årene :evil:

Hvis du klarer de neste 55år feilfritt.............ja da er min påstand at du jakter faen så lite :!:

 

Det nytter ikke å dømme utifra en kort filmsnutt som viser bare litt av hendelsesforløpet :!:

Allt bli bare basert på det man TROR har skjedd..............og de som absolutt må tro, kan gjøre det i ett dertil egnet hus på Søndag :!:

Link to comment
Share on other sites

Erikr skrev:

Slike cowboy attiduder, som denne mannen viser kan jeg ha meg frabedt. Blir helt kvalm av å se slikt..

 

Og hvis du ikke har gjort en eneste feil på jakt før, så har du å jaktet veldig lite.

jeg har jaktet 30 til 50-60 dager i året i 25 år. Og jada jeg har bommet, skadeskutt og skutt feil.

Men synes likevell att jeg har vært heldig med få uheldige opplevelser.

Link to comment
Share on other sites

[...]Hva er det som er så cowboy med dette?

Og hva så, om det skulle vise seg at 83-åringen er litt "cowboy"? Det er da ikke forbudt det...

Herregud for en sutregjeng!

Hvor er "+1"-knappen når jeg trenger den!

 

 

 

Husk:

Ikke alt som er lurt er lov, ikke alt som er lov er lurt og ingen bilder/video av noentingsomhelst (untatt teite katter med teit tekst til) bør havne på internett :roll:

Link to comment
Share on other sites

Slike cowboy attiduder, som denne mannen viser kan jeg ha meg frabedt. Blir helt kvalm av å se slikt..

Jeg kan ikke i min villeste fantasi se hva som er "cowboy attitud" med dette videoklippet. Hvis du blir kvalm av å se på at elger blir avlivet, så anbefaler jeg deg å finne en annen hobby. Et lite spørsmål til deg og de andre skinnhellige, feilfrie proffene her inne. Hadde dere reagert like sterkt om dette bare var en historie om en elg som ikke døde på førsteskuddet, men som trengte et fangskudd? Eller er det videoen som gjør at enkelte går så til de grader av hengslene.

 

Igjen så vil jeg fraråde folk å på død og liv feste alt på film....Overlat det til proffene...

 

Da regner jeg med at du teller deg selv som en proff, siden jaktbloggen din inneholder mange bilder. Den omtaler forresten rådyrjakt der ettersøk og oppfølgingsskudd var nødvendig (selvfølgelig ikke du som skadeskjøt). Det SINGLER i glass på kammeret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får vel slutte meg til det skinnhellige hylekoret, da :roll:

 

Ifølge egne opplysninger traff mannen "sannsynligvis" i geviret. Ergo har han enten siktet på hodet, noe som etter min mening medfører uakseptabel risiko for stygg skadeskyting i 99 av 100 tilfeller (anslått, be meg ikke om dokumentasjon) eller han har bommet noe så grønnj... på bogen, noe som kan tyde på noe mangelfullt utviklete skyteevner.

 

Jeg tror ikke at jeg ville likt om folk jeg jakter sammen med skyter på denne måten, for jeg er mer interessert i å jakte enn å gå ettersøk. Mer kommer jeg ikke å si om den saken.

 

Når det gjelder fangstskuddet, får nå folk gjøre som de vil så lenge dyret dauer. Men å gå så nær innpå en voksen elg? Det får noen andre ta seg av, jeg gjør det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Hva galt har den gammle gjort??

Selv om det står sitert at jegeren sier at han muligens traff den i hornene,så er det f..ikke sikkert.

Det er enkelte her som er så skinnhellige å feilfrie at det er sykt å lese. Det er KUN en som kan dømme noen i Norge,å det er rettsvesenet. Vi,brukere her,skal ikke legge oss ut med å sikkanere eller forhåndsdømme en for hva den har gjort uten at vi vet hele saken.

Jeg kunne godt tenkt meg å bli sammenlignet med denne jegeren..

Tenk deg til å få lov å jakte elg i en alder av 83???? Det er ikke mange forrundt.

Jeg håper å at jeg er så heldig i 2053.

Link to comment
Share on other sites

Bare shoppe den største popcornposen og en 6-pack...

 

Bare for å sette igang moralensvoktere, utdrag fra min siste hjortejakt! Legg også merke til at dette er på bøen om natta!

Da er vi inne på ca.100mtr og det viser seg at dyra står tett og beiter. Vi har dønn solid liggende anlegg og vi bare venter på fri bane uten dyr foran eller bak. Kalven står nå rett mot oss og vi venter… Minuttene går og svaret er enkelt, skal denne felles er det nakkeskudd rett i front, uten å la kula gå inn i maskinrommet! Venter og venter til vi har lært bukken å “kjenne” litt, når da kalven atter engang ser rett mot oss, så ligger allerede trådkorset rett under fortenna: Pang, virkningen er som ønsket, rene giljotin.

Link to comment
Share on other sites

Hylekoret er i gang igjen, selvfølgelig: jeg fant først saken på dagbladet og tenkte jeg skulle sjekke om ikke det var en hyletråd i gang på kammeret.no - og det slo jo til.

 

Mens noen henter seg popcorn skal jeg vurdere å levere forslag i forslagskassen. Hva med å lage et underkammer for slike tråder - Hylekammeret, moralkammeret, jantekammeret eller noe sånt? ;)

Link to comment
Share on other sites

Han karen her burde virkelig legge børsa på hylla for godt.

Tenk å være så inkompetent til å skyte at han må ha pipa 5cm unna elgen for å få tatt den ned.

.

 

Men selv om at dette kanskje er en veldig human måte å ta livet av elgen når du først har bommet så jævlig.

Så synes jeg det er feil å filme det å legge det ut på youtube.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...