Jump to content

HJELP! Hagla mi klikker


baikalgutten

Recommended Posts

Har en baikal IJ-27M1C som har klikket to ganger på ca 200 skudd (en gang på bane og en på jakt... ergelig :shock: ). Var billig ammo begge ganger.

Stiften slår ikke helt i midten av tennhetta men det skulle vel egentlig ikke være noe stort problem, har sett at det er ikke er alle hagler som gjør det. Tennstiften slå helt normalt dypt inn i hetta på de patronene det går bra med, men ble så vidt merke i de som klikka.

 

Så jeg lurer på om det er hagla eller ammunisjonen det er noe galt med :? , og om det er hagla hva kan gjøres :?::?:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk også klikk et par ganger i starten da jeg skjøt leirduer med min nye hagle. (Lincoln Premier)

Fant da ut at grunnen til klikkene, var at jeg ikke knakk hagla ordentlig ved patronbytte...

Etter dette har jeg alltid knekt hagla helt ved patronbytte, og aldri vært plaget med dette igjen.

Vet ikke om dette har noe å si på din hagle, men hvem vet :)

 

Anders

Link to comment
Share on other sites

jeg har også hat problemr med hagla mi. dette er den første hagla mi, og er under 1 år gammel. hagla er en betinsoli 12/76, og kosta 12 000 kr. allerede etter 200 - 300 skudd, ble tennstiften til det nederste løpet slakt, og kunne avfyre kun et skudd. hagla ble levert inn, og alt gikk på garantien. No avfyrer hagla dobbeltskudd! et dobbeltskudd pr 15 - 20 skudd. :evil:

 

satt på gåsejakt en dag med 2-ere i løpet og avfyrte dobbeltskudd. (skuldra ble blå, og lammet lenge) :(

 

no har dobbeltskudda slutta, men det svarte beskyttelses laget på løpet har begynt å flasse av :?

er det noe jeg gjør? noen sier at hagla har høyt sinkinnhold i løpet og at d er det som er problemet.

 

kan noen hjelpe meg her.

 

s

hagla skal leveres inn, men skal ha med jaktsesongen først-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...