Jump to content

Bilde-tråd av egne, eller spesielt pene pistoler!


GCNM

Recommended Posts

Guest graahund

Her var det mye flott og se for et øye som ikke har noe greie på håndvåpen. Men du verden så mye flotte våpen. Synes spesielt de gamle koltene fra midten av 1800 tallet var fine. :D:D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
Da, etter utallige oppfordringer (hvorav noen vekker en viss bekymring over kammerets medlemmer :lol: ) har frk. Colt vært en tur i fotostudioet igjen. Her er resultatene denne gangen:

dsc06137u.jpg

dsc06132y.jpg

dsc061310.jpg

dsc06128h.jpg

dsc06126.jpg

dsc06125v.jpg

 

Og så har her vært et lite "mestermøte"

dsc06114gf.jpg

S&W Mod. 52 .38 Master og Mod. 41 .22 Master. For de uinnvidde, Master-pistolene og Masterpiece-revolverne var hånbyggete og håndtunete konkurransevåpen, forgjengere til dagens Performance Center modeller.

 

Å hei sann! Vakkert :)

Link to comment
Share on other sites

in699i.jpg

 

ikke så mye spesielt med en 686..

har fått laget et skjefte som gjør at jeg får handa mye høyere og nærmere løpet. om det er noe fordel vil vise seg etterhvert.

Har flyttet baksiktet litt lengere bak enn det skal være, dette er og mest et eksperiment, har bare skutt rundt 100 skudd etter at jeg bytta sikte og skjefte, så er usikker på hvordan jeg vil ha det enda.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 weeks later...

Får vel legge ut litt bilder av min også. Litt dårlige bilder, men man ser da hva de forestiller :D

 

Helt stock Sig Sauer P226 Tactical Operations.

IMG_9185.jpg

IMG_9187.jpg

IMG_9197.jpg

IMG_9217.jpg

IMG_9254.jpg

IMG_9255.jpg

 

Kjøpte den fordi den rett og slett så dritkul ut, samtidig som den på papiret er ganske egnet det meste. Avtrekket er litt ruskete, men litt usikker på hvor mye man kan gjøre før man ikke får delta i IPSC Production. Har ment å undersøke det ganske lenge nå, og så finne en som kan Sig til å gjøre alt innenfor regelverk.

God å holde og artig å skyte med er den iallefall, og det er jo det som er viktigst. Skyter jo ikke med kjedelige ting :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 6 years later...
4 hours ago, petrol said:

Har sett at det er flere kjerringer på youtuben som klarer å sette sammen en AR15, å bygge er vel ett sterkt ord på en AR. Er en dreiebenk etc innvolvert - i stand corrected.

 

Den virkelige jobben er egentlig å plukke ut delene, resten er lego for voksne så lenge man har riktig verktøy og er i stand til å følge prosedyrer for korrekt tildraging osv.

 

Det er nok mange som har bygd AR fra delesett som aldri har fått våpenet til å virke også. Synderne er som regel enten deler som ikke er mil-spec eller at man f.eks installerer gassblokk skjevt.

 

Det mest kompliserte med våpenet jeg postet er nok mer det juridiske enn det mekaniske.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Ei tohi varjata said:

Rifle vs SBR vs pistol vs AOW 😉

 

Er jo mer spennende med SBR i 11-12,5"-området da..

På det bildet er det en pistol med 10.5" løp og karabinlengde gassrør.

 

Det morsomme med dette våpenet er at det er to tommer for langt til å kvalifisere for AOW når jeg bytter ut Magpul forgrepet med et vertikalgrep. ATF har ingen definisjon for denne typen våpen. Rifle er det ikke siden "armskinnen" følger ATFs regler for maks length of pull. Følgelig overføres de på vanlig 4473 som "Other" og krever ikke noe form 1 eller tax stamp.

 

Jeg setter også pris på NFA våpen, men det blir mye styr med dem. Ventetiden fikser jeg, det er heller papirarbeidet som bl.a. må til for å krysse statsgrenser som suger. Våpenet jeg postet kan jeg oppbevare ladet i bil i de fleste stater om jeg ønsker det.

 

Jeg har alltid med meg et lass med BATFE dokumentasjon når jeg tar denne ut, inkludert for avtrekksgruppen som har et ekstra trinn for dobbelskudd.

Link to comment
Share on other sites

Korrekt. Det arrangementet med KAK buffertube, shockwave blade og folde-adapter fra LAW Tactical koster like mye som en ny Glock.

 

Neste pistolprosjekt kommer med den nye KAK innskyvbare skinnepatenten som kommer til å koste en brøkdel av dette.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, msteiro said:

I Texas har de en litt annerledes definisjon på treff i vitalt område, så presisjon er ikke så nøye ;) 

 

Som sagt er dette en pistol, ikke ei rifle. Jeg tviler sterkt på at vanlige dødelige treffer bedre på 100 meteren med en vanlig pistol enn med en slik konstruksjon.

 

Presisjonen for et 5.56 våpen med et noenlunde brukbart løp i gitte konfigurasjon er stort sett begrenset til rødpunktsiktet. Om løpet er 10.5" eller 14.5" spiller mindre rolle. Den eneste faktoren jeg kan tenke meg som reduserer presisjon er at gassporten er veldig nær kompen. Selvsagt mister man litt hastighet, men man er fremdeles adskillig kjappere enn et pistolkaliber. Den samlet i alle fall bra på innskyting på 25 meter, så får vi se hvordan den funker på 100-200 meter.

 

Å lage ei 500 meter rifle var egentlig ikke poenget med dette prosjektet. Jeg prøvde å lage et våpen som tøyde grensene for hvor nær man kan kan komme til en AOW, SBR eller et helautomatisk våpen uten å måtte registrere våpenet som sådan.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Olesøn said:

Thor bor i Texas... 

Den der får du ikke i Norge 

 

Har man en registrert AR-15 går det vel an å sette sammen en tilsvarende upper med permanent festet demper på minst 6". Da ville jeg uansett valgt en mer dempervennlig patron enn 5.56 NATO.

 

Folde- eller innskyvbar kolbe kan man bare glemme med mindre man har en lower som var utstyrt med det for 30 år siden. 

 

Avtrekksgruppe som fikser mer enn enkeltskudd kan man bare glemme, punktum.

Link to comment
Share on other sites

Det som er galt med "våpenlovene i USA" er NFA 1934, som er en antikvitet fra forbudstiden når Bonnie & Clyde, Dillinger og gutta herjet som verst. 

 

Per i dag er det så mange måter å omgå disse lovene på at de har helt mistet sin relevans.

 

De aller fleste drap med skytevåpen her borte blir forøvrig begått med helt vanlige pistoler. Jo billigere, jo bedre. Halvautomatiske rifler står for en veldig liten prosentandel. Det har de alltid gjort. NFA våpen? To drap over 80+ år.

 

Å bruke et begrep som "våpenlovene i USA" når emnet er AR-15 er egentlig total skivebom. Det er ekstremt stor forskjell på delstatslover som regulerer både denne våpentypen og tilgjengelig tilbehør. Man kan til og med finne store forskjeller innad i enkelte delstater.

 

Dette er alt jeg gidder å skrive om politikk i denne tråden. Case closed.

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...