Jump to content

Nytt prosjekt i tankene...!


Østengen

Recommended Posts

Har et nytt prosjekt i tankene, en salong-repeter med stokk av typen jaktfelt eller silhouette. Det jeg strengt talt står mellom som kasse-valg er Anschutz sin 54.18 eller 1827 Fortner (Er stor fan av Anschutz).

Så kommer det til valg av stokk da. Er så utrolig mye å velge mellom, men det meste er veldig dyrt og/eller tar veldig lang tid.

Har sett på mye rart, som rifle-stocks.com, Tyri-stubben, KKC, McMillan, osv.

Noen forslag som ikke er altfor dyre? Ev. valg av andre låskasser?

Det beste hadde vært en stokk med samme form som Laukonen, liker den veldig godt, men tror ikke en originalstokk vil la seg tilpasse til de mindre låskassene?

 

All hjelp/Alle innspill mottas med takk!

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo få frest ut stokker for akkurat den mekanismen du velger, bare det er nok gods i stokken.

Men hvorfor ikke gå for en 64 mekanisme? Da har du mulighet for å benytte stokker beregnet for 54 mekanismen, ved hjelp av en adapter (en "krybbe" som passer mot den runde 64 mekanismen og stokken for den flate 54 mekanismen.)

 

Ellers så er jeg helt enig med deg i at Anchutz er noe å satse på, jeg fikk tak i en eldre 64 og den samler veldig bra fortsatt :)

 

Hvor mye kan du evt. gjøre selv av arbeid på stokken? Kan du gjøre en del selv, så står du jo mer åpen for å tilpasse noe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...