Jump to content

tips til revejakt med hagle...


Mads

Recommended Posts

nå har ikke jeg lest hele tråden, men om du ikke har fått tips om det før så er musepp den enkleste og lokke reven helt tett inpå deg slik at du får trygge haglehold,, så om du kamuflerer deg godt og posterer på åpene sletter, tar hensyn til vind osv, så har du gode forutsetninger for at du skal greie og lure mikkel inpå deg med musepip, etter han har kommet frem på sletta men fugl, eller hareskrik :)

 

har drevet med det selv, for spenningens del, om og gjøre og lokke de nermest! slik blir man god lokkejeger :) lykke til :)

 

 

Hehe, ja... er for kaldt nå men får prøve å lokke i tettskog nå en dag ; p

jeg fikk da lokka inn en rev nesten på 10m på fugleskrik.

det var en valp, å jeg vet at valpene er ganske skeptisk på hareskrik, men musepip og fugleskrik tenker jeg skal klaffe fint når det blir valper igjen i sommer ;-)

 

tenker på å investere i ei rifle nå da siden det faktisk er lov som 16 og 17 åring. men ettersom jeg går på skole enda så mår jeg vel vente litt slik at jeg får råd :o

 

takk for tipset;)

Link to comment
Share on other sites

Slug er lov kun til rådyr og villsvin :wink:

 

 

Forskrift om utøvelse av jakt, felling og fangst

 

§ 17. Krav til hagleammunisjon

 

Under jakt og felling er det ikke tillatt å medbringe eller bruke blyhagl.

 

Det er tillatt å bruke fyllingskule/slugs under jakt på villsvin og rådyr.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ser det er en gammel tråd og masse OT her, men ville bare få med et fantastisk tips til revejakten: drit i dyre lokker som kan være vanskelig å få til, kjøp deg en pakke med f.eks. tre pipe-tennisballer eller andre hundeleker (eventuelt gamle ødelagte) og riv den bittelille plastpiperen utav og bit litt sammen i ene enden, og vips har du en nærmest gratis superliten og supereffektiv musepip som lager skikkelig høyfrekvent lyd:) Bærer langt gjør det og, og jeg anbefaler å suge fremfor å blåse ettersom det gir bedre lyd.

Link to comment
Share on other sites

den bittelille plastpiperen utav og bit litt sammen i ene enden, og vips har du en nærmest gratis superliten og supereffektiv musepip som lager skikkelig høyfrekvent lyd:) Bærer langt gjør det og, og jeg anbefaler å suge fremfor å blåse ettersom det gir bedre lyd.

 

Antar det er den tynne enden du anbefaler bitt litt sammen. Men hvilken vei holdes fløya i munnen? Tykke enden inn eller ut av munnen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...