Jump to content

Er Browning bar kresen på ammunisjon???


Øyvind Johansen

Recommended Posts

Kjøpte for noen dager siden en brukt bar i 30-06 og har vært på banen og testa litt.. Ble ikke 100% imponert over presisjonen, men prøvde bare 2 typer ammo (Remington UMC 150 grs/ Hjemmeladet Mega 12 gr) Så jeg lurer på om noen har erfaring med disse riflene og om de er kresne på ammo... Har jo fått inntrykk av at i testene som er publisert av disse riflene så går de brukbart med det meste..

Link to comment
Share on other sites

Ingen rifler gir god presisjon med alt av ammo, så ville nok testet litt mer hvis jeg var deg.

Browning Bar er vel kjent for å gi meget god presisjon, i hvertfall til 1/2-auto å være, men det finnes sikkert variasjon her også som for de fleste merker/modeller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte min Bar Battue 30-06 i 1993, jeg hadde lest i Guns & Ammo at de kunne være kresne på ammunisjonen og kjøpte derfor 6 typer ammunisjon fra 150gr - 200gr kulevekt.

 

Dette var Remington og Norma ammunisjon, det var ikke store forskjellene i min børse. Jeg fikk 3 skudds samlinger på ca 30mm med det meste. Skutt på 100m.

 

Best resultat har jeg fått med 165gr Trophy Bounded Federal ammunisjon, denne samlet under "tommen" på 100m.

Link to comment
Share on other sites

Nå lader jeg all ammo selv men jeg har ikke hatt problemer med min selv om noen kuler/ladninger kan ha litt og si . Min er ikke i 30-06 men kjenner flere som har og benytter ferdigammo uten at disse har store problemer. Er den dermot helt ny kan den endre seg betraktelig etter 2-300 skudd . Slik kan det jo være med mange rifler uansett hva de heter.

Link to comment
Share on other sites

Har en LongTrac i 30-06, og har problemer med å få den til å gå så godt som i testene. Bra nok, men ikke slik klisterlappsparing de fleste her inne skryter av :) .Om det er børsa eller skyttern sin feil er uvisst.. Det er lurt å holde i likt hver gang, med god kinnkontakt, og kansje litt løsere på forskjefte da det er skrudd direkte i løpet. Det kan også være et tips å legge en 8mm skive på pinnebolten til forskjefte før du skrur forskjeftet på plass.Det for å få bedre klarning mellom forskjefte og låskasse.

Lader selv til den, og den går bedre motså kjøpt Jaktmatch og Oryx.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...