Jump to content

Para Eller STI For jenter?


Litago

Recommended Posts

Jenter har ofte mindre hender enn gutter, og derfor kan doublestack 1911-rammer bli litt for store. de er ofte litt store for noen av oss gutta også :wink:

Nå kjenner ikke jeg den omtalte frøken, og aner ikke om hun har hender som en spinkel liten prinsesse eller en tømmerhogger :lol:

 

men skyter hun grener hvor høy magasinkapasitet er nødvendig(IPSC)?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok ha fått fruen til å prøve litt forskjellige grep og om mulig fått prøvd de

ulike våpen før du handler.

Vanligvis velger kvinnfolk mindre pistoler pga. grepstørrelse, vekt og rekylopptak.

Jeg antar at hun ser for seg 9mm ?

 

Siden hun har pekt seg ut Para og STI ville jeg fått tak på:

 

PARA-ORDNANCE LTC (1911) 9x19mm

http://www.websitefolder.net/pedersensV ... &iPageID=0

 

STI TROJAN PISTOL 5" 9 MM

http://www.mamut.net/controls/shop/shop ... =50&gid=48

Link to comment
Share on other sites

.45 er ikke noe problem i seg selv, med riktige ladninger oppleves den som vel så rolig som en 9x19 kan være - men en 3" 1911 er hissig uansett!.

 

Madammen min har brukt en 4,15" custom SVI widebody i standarddivisjonen i mange år og kost seg med den, men det er ingen som helst tvil om at den nye Infinity 5"'en hennes er letere å skyte godt fort med.

 

 

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha brukt masse tid, penger, tanker og albuefett de siste to årene på å bygge meg en så tilnærmet perfekt .45 Commannder jeg klarer utav en skamfilt rustfri colt combat commander, har jeg konkludert med at commanderformatet ikke egner seg for 45-patronen. sleiden er rett og slett for lett til den store patronen.

 

9x19 eller aller helst 38super, det harmonerer bedre med sleidevekta i en 4.25" 1911.

Link to comment
Share on other sites

40 egner seg nok bedre ja, om den vil mate. Synes 45-commanderen ikke er driftssikker nok, den er litt for avhengeig av riktig rekylfjær for at sleiden ikke skal løpe fra magasinet(har prøvd MANGE forskjellige magasiner). Med riktige fjærer fungerer den 100%, men det er uansett litt for brutalt for vesle everts lanker.

Std 5" 1911 gir meg mye mer ro i sjela, de funker jo med nesten alt man putter inn av fjærer, bare ladningen klarer å åpne sleiden.

 

hmm, ny 40-topp til commanderen....

Link to comment
Share on other sites

Hvor bor dere? Tipper sjansen er stor for at noen i nærheten vil kunne tilby litt tafsing og evt testing...

 

 

Dagfinn

Vi bor i Kristiansand 8)

så klart alt av tafsing og evt testing ville vært

kjempe kult :mrgreen: men tviler på noen tør og la oss gjøre det :lol: med tanke på at vi er Rookies :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...