Jump to content

Kjøp av laddeutstyr?


ole b

Recommended Posts

Skal til å gå til innkjøp av laddeutstyr/laddesett og tenkt eg skulle høre her på forumet om erfaringer og tips på ka type laddeutstyr eg bør kjøpe. Skal ladde 223, 6,5x55, 308, 30-06 og 300WinMag. Vil helst kjøpe noe bra greier når eg førs kjøper. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Vil faktisk ikkje anbefale denne Lee pressa til magnum patroner,fordi den blir for fort slarkete med dei pga av friksjonen på hylsa.

Mi eiga er degradert til kun å sette i tennhetter med.

Men det er klart skal du kun lade eit par hundre skot i året, så blir du hjelpte med dette settet, til ein veldig billig pris.

Hadde kanskje kjøpt RCBS rock (eit eller anna)settet.Ser veldig bra ut (har ein kompis som brukar det,Galman her på forumet).

Brukar no sjølv Bonaza co-ax,men den er i heilt anna prisklasse/ kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

RCBS

Vare Bestnr. Varebeskrivelse

RC09357 RC09357 ladesett RCBS Rock Chucker Supreme Master kit Fra hjemmelading vil jeg anbefale selv om jeg ikke har den pressa selv.

 

Settet er veldig bra det. Prisen er også helt ok. Kjøpte akkurat samme settet da jeg begynte å lade for ikke veldig lenge siden. MEEEEN... Gå nå ikke i samme fella som meg. Da jeg begynnte å lade selv kunne en kompis fortelle at han ville aldri kjøpt noe annet enn en-stasjonspresse for å lade b.l.a 338 WM. Dette på bakgrunn av opptil flere mnd som hjemmelader...!!!! Nu vel, over til deg: Sånn i begynnelsen til du finner god-ladningene er det enklere med en en-stasjons, men etter kun kort tid kan du muligens angre litt på at du ikke klinka til med ei karusell-presse først som sist (hvis du bruker endel ammunisjon). Det er ihvertfall min erfaring, dog ingen fasit.

Link to comment
Share on other sites

dillon 550 eller 650 må ikke glemmes som tips, 550 er vel egentlig den jeg ville valgt om rifle var alene om behov, kommer det ønske om og lade pistol så stiller 650 sterkere. søk opp disse på youtube og vurder. det kan bli litt mye i starten, men man kan fint kjøre en og en patron gjennom hele prosessen til man er varmere.

Link to comment
Share on other sites

RCBS blir jeg anbefalt, og de anbefalingene er som gull for meg for dette får jeg servert av noen som lader MYYYE :mrgreen:

 

RCBS kan anbefales på det varmeste :D

 

Om du skulle være så uheldig at du skulle trenge noen deler, har den Norske importøren så å si komplett delelager :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...