Jump to content

Husqverna 1640 i 9,3x62


petrolhead

Recommended Posts

Har i dag kjøpt en 9,3x62mm og gleder meg vannvittig til å teste den :)

Har planer om å bestille meg noen blykuler fra Clarry Haglund og forske litt på ladninger der.

 

Men hvor kan eg få tak på rimelige hylser og jaktkuler? Er vel ikke det rette kaliberet hvis eg skal ha det billigst mulig men

er litt forelsket i dette kaliberet og når en rimelig børse dukket opp slo eg til ;)

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer så mye. Kan jeg spørre hvor du fikk den fra? Privat eller? Har den alu eller stål underbeslag - kanskje du kan komme med bilder når du får den i hus.

 

Jeg er altså også i markedet for en sånn. Men jeg tenker enten 30-06 eller 270 og gjerne en 1600 (52cm løp). Jeg liker godt de tidlige enkle uten nettskjæring - bare helt plain vanilla.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte den av jakt og friluft for den nette sum av 2000,00 :mrgreen:

Skal legge ut bilder av den når den kommer men jeg har ikke peiling hvordan den ser utenom dette dårlige bildet.

 

49_-284760247_hoved.jpg

Iflg selger er den gått over av børsis på stedet og skal være i bra skytemessig stand :)

 

De har også inne en i kal 308nm, http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=25544390" target="_blank

Våpnesøilen har en inne i .308 men jeg har ikke fått sullet meg inn der for å se på den...

 

Mener jeg har sett flere 1640 hos en forhandler på østlandet men jeg kommer ikke på hvem det var... :(

Link to comment
Share on other sites

Kost på deg et par pakker Norma jaktmatch; treningsammo og gode hylser.

 

Amerikanerene former om 30-06 til 9,3x62; blir ikke helt perfekt men fungerer tydeligvis greit. Kan jo være en tanke for reduserte ladninger/blykuler.

 

Kjøpe ferdig ammo? :shock::shock::shock:

 

Eneste ferdigammo eg kjøper er .22LR.... så en pris på jaktammo i 9,3x62 til 32.00 pr stk.... tror eg skal skaffe noen hylser :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...