Jump to content

Tikka T3 Lite SS 308 vs X-bolt vs Vanguard


Rav4d4d

Recommended Posts

Jeg skjøt noen skudd med en X- bolt i .308 for et par uker siden og ble overbevist om at dette er en suveren børse til jakt. Lett, godt avtrekk, behagelig stokk og et smart (av mangel på et mer beskrivende ord) magasin. Kammermedlemmet som eier riflen var også særdeles fornøyd.

 

Jeg har skutt med T3 og synes det var en helt grei rifle, men ikke noe mer. Vanguard har jeg ikke prøvd, men jeg har eid en Howa 1500 uten å bli i nærheten av overbevist.

 

Hadde jeg måtte velge mellom de riflene du nevner, så hadde jeg valgt X- bolt.

Link to comment
Share on other sites

Om pris er uvesentlig er det liten tvil om at den dyreste er best, X-Bolt.

 

Personlig liker jeg stokken og balansen. Litt mer kritisk til montasje løsningen og avtrekkene ut av eske. Men du kan jo hore opp en Vanguard elelr en Howa med ganske så mye utstyr før du er på den samme prisen...

 

T-3 har svært mange tilhengere på forumet og ellers og det er uten tvil ei bra børse til relatvit lite penger. Personlig mener jeg den er alt for dyr sammenlignet med hva du får og at produksjonsløsningene i våpenet er særdeles billige. Men de redder seg med med bra løp og avtrekk slik at praktisk presisjon ofte er bra. 223 riflene er derimot kjent for å være fiklete presisjonsmessig og skal du ha 30-06 og oppover er utgavene med trestokk/laminat stokk de klart beste valgene. Den løse rekylklakken gnages kraftig i kalibere med litt rekyl i en synt stokk som flekser

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...