Jump to content

Steyr Mannlicher problem med å ta sluttstykke fra hverandre


bjhor

Recommended Posts

hei

 

Har eit problem med sluttstykket på min Steyr, får ikkje til å demontere dette.. leverte det inn til våpensmed, men han har også gitt opp. han sier at det ser ut som hane og tennstempel har komt i feil posisjon... og at Steyr har alle mulig merkelige problem,,

 

Eg merket dette problemet etter at eg hadde problem med å lade om etter eit skudd... etter litt olje og moving så virket sluttstykket igjen,, men neste skudd så låste det seg igjen. da fannt eg ut at eg måtte demontere sluttstykket å reingjøre det.. men det lot seg da ikkje gjøre.. har brukt så mykje makt som eg tør.

 

 

tilleggsinfo. monterte lyddemper i fjor, og rifle har stått med denne på etter skyting og uten reingjøring. kunne sjå ut som ein del drit hadde komt ned fra lyddemper å lagt seg i åpning på sluttstykke.. ? kanskje dette har komt inn i sluttstykke å lager problemer? rust og drit?

kan eg ha vridd sluttstykket "videre" rundt da eg hadde problem med låst patron?? det var tydligvis drit i kammeret som gjorde at eg brukte ein del makt for å få ny patron i og få hevarmen heilt ned. .. ??

 

 

Noen som har ein god ide til løysing på dette?? eller hørt om lignende problem??

 

ser på ei side at man kan sette sluttstykke feil sammen...???

if you took apart the bolt you put it back together wrong. get the manual and you will see what I mean. You can put the firing pin in the SBS system back in two ways, one of which is incorrect and will produce what you are describing. Also described is the dislodged bushing from cleaning from the muzzle. This will also create the problem like PSE said.

 

skal legge ut bilder når eg får våpenet igjen..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...