Jump to content

Import av våpen *Hjelp*


243 winchester

Recommended Posts

Da har våpen søknaden kommet, og skal nå få drillingen opp fra Tyskland :D:D .

 

MEN,,, trenger jeg å sende ned våpensøknaden? Holder det å scanne den, og sende den ned som en pdf file som de legger ved, når den fraktes opp til Norge??. Må uansett på våpenkontoret med toll papirer, søknad og våpen, når jeg får det hjem.

 

Ønsker svar fra de som har importert, ikke de som tror. For det gjør man i kirka!! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nå importerte jeg min drilling fra nederland, men der holdt det å sende pdf av tillatelsen. Når våpenet kom til norge, fikk jeg brev fra tollen med beskjed om å sende original våpentillatelse samt dokumentasjon på verdi (kjøpesum pluss frakt) til dem. Lett som fot i hose, men det tok likevel 3 måneder. Men etter det jeg har lest om emnet, varierer praksisen veldig. Noen måtte sende original tillatelse til selger, mens andre slapp. Jeg anbefaler deg å spørre selger hva han/hun trenger.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hvordan er det med kjøp fra Sverige ?

ser på http://www.blocket.se" target="_blank" target="_blank at en Våpenforetning i sverige har ei Blaserpipe jeg godt kunne tenkt meg.

Kjøper du nytt i Sverige er det opp til butikken om de gidder gi deg momsrefundering. I så fall er det en mulighet å betale norsk moms på grensen hjem og så sende kvitteringen på dette tilbake til butikken som så tilbakebertaler pengende for den svenske momsen til din konto.

 

Kjøper du brukt privat må du betale moms på kjøpesum og frakt over 3000. Har du hvert i sverige mer enn 24 timer kan du handle for 6000 før du må betale norsk moms. Ingen refundering av svensk moms.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...