Jump to content

Jaktfelttrening Gjøvik JFF.


Arrowmaker

Recommended Posts

Da står snart vinterens vakreste eventyr, jaktfelten, for døren, og Gjøvik JFF drar i gang med sesongens jaktfelttrening.

Vi skyter på GJFFs bane i Revhiholen på onsdager fra kl. 1800-2130 (i flombelysning) og lørdager fra kl. 1000-1330. Første treningsdag er onsdag 24/11.

Det vil være skyting både for seniorer og aspiranter.

Vel møtt!

Link to comment
Share on other sites

Joda de med penger og som skyter mye og kun går for resultater og ikke er der for moroa kosen med skyting så drar nok dere folk.

 

Men de som bare vil skyte litt, jakte og ha det rolig søker mot mindre og billigere baner.

 

Tror det er 150kr for sessongen på Raufoss. Betaler du det og 200kr ekstra har du din egen nøkkel og kan trene så mye du vil hele året unntatt søndag og dager det ikke skal skytes i følge dfs, kongen og de andre som bestemmer i landet.

 

Nei de har nok ikke flommbelysning, men er det virkelig så mange som trenger det? joda jeg skulle nok ha skutt mere nå om vintern men, lørdager holder for meg om vintern.

Link to comment
Share on other sites

Mange forskjellige hold på treningskveldene eller? Aldri vært på den banen, men må jo prøve å få til en tur :D

 

I år har vi valgt å sette skiver på 100m og 50m. Vi har kun plass til 6 på standplass, så de skyter gjerne 10-15 skudd fortløpende, så rulerer vi på skytterne. Vi har selvfølgelig muligheten til å sette ut hele feltløypa, men har valgt å ikke gjøre det nå da dv mener å få større effektivitet og mer tid til skyting. Ellers så er vi forholdsvis anarkistiske og diskuterer gjerne skiveoppsett mm :D .

Link to comment
Share on other sites

Joda de med penger og som skyter mye og kun går for resultater og ikke er der for moroa kosen med skyting så drar nok dere folk.

 

Men de som bare vil skyte litt, jakte og ha det rolig søker mot mindre og billigere baner.

 

Tror det er 150kr for sessongen på Raufoss. Betaler du det og 200kr ekstra har du din egen nøkkel og kan trene så mye du vil hele året unntatt søndag og dager det ikke skal skytes i følge dfs, kongen og de andre som bestemmer i landet.

 

Nei de har nok ikke flommbelysning, men er det virkelig så mange som trenger det? joda jeg skulle nok ha skutt mere nå om vintern men, lørdager holder for meg om vintern.

 

Beklager all siteringen moderator :oops:

 

Slik du skriver får det meg til å tro at du aldri har skutt med oss på Revhiholen. Riktig nok er det jaktfeltgruppa i Gjøvik JFF som arrangerer treningen, men vi har da like mange skyttere som ikke konkurrerer som de som gjør det. Siden vi ikke har mer enn 6 standplasser må vi rullere på skytterne og det mangler ikke på kaffedrikking og sosialt samvær. Mange kommer faktisk innom kun for det sosiale innimellom.

 

Siden jaktfeltskytinga foregår på vinteren og helgene etter hvert blir avsett til stevner for de aktive syntes vi skyting i flomlys var et godt tilbud for både aktive og ikke så aktive. Om det er et tilbud du ikke trenger eller vil benytte deg av, ja så er jo det opp til deg. Ellers er du hjertelig velkommen, du som alle andre.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Rettelse, ny feil kommer :lol:

 

Prisen pr skytekveld vil foreløpig bli satt til kr.30,-. Prisen på kr.100,- var for pliktskudd/trening for jegerprøven. Beklager :oops: .

Prisene vil bli revidert på årsmøtet, men fram til da blir det kr.30,-. Sesongkort kr. 600,-. Med 40 skytedager fram til April er dette billig morro!!

 

Vi har forbedret lyset i år og nå er det bort i mot perfekt på 100 og 50m.

Link to comment
Share on other sites

dette er et meget godt tilbud for den som ikke har mulighet til og trene på dagen for eks, og prisen er det sannelig ikke og klage på. og det er jo nå det er viktig og få trent til jaktfelt som sesongen står for døra, stå på ole, jeg dukker opp en kveld jeg får tid jeg og, er da arti med kaffe og skravle litt og kombinere med ei skytterøkt..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nettsiden har ikke blitt oppdatert på noen år, men ellers er det vel skyting der svjv.

 

Det er også skyting i Snertingdalen hver torsdag fra 1800 til 2000. Bana ligger i Elvedalen. Kommer du nordfra kjører du opp mot Snertingdal i Redalen, og kjører du 33n tar du av mot Vardal kirke og fortsetter over Gravåsen. Da kommer du rett på bana. Det er ubetydelig lenger enn til Revhiholen.

 

Vi har også oppvarmet klubbhus med kaffeservering :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kan hvem som helst komme å trene i Snertigdalen?

Er bana belyst?

Skulle ha skutt inn rifla etter kikkertbytte, og på østsida av fjorden er det dårlig med åpne baner.

Har noen oversikt over hvilken baner som er åpne første uka i januar.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke stort sett alle baner på hedmarken åpne når som helst (utenom diverse helligdager) hele vinterhalvåret ? Sålenge man har med egne blinker og gidder og traske frem og tilbake for lapping etc så er det bare å skyte har jeg fått beskjed om på de banene jeg pleier å være på iallefall.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...